Kezdőlap Autók Hírek A használt autók királya a Peugeot 3008 lett

A használt autók királya a Peugeot 3008 lett

800 használt autót utasított maga mögé a Peugeot crossovere

Pontosan három évvel ezelőtt, 2017 első negyedévében kezdődött a második generációs Peugeot 3008 európai értékesítése. Új autóként számtalan díjban és elismerésben részesült már a szabadidőjármű. A típus első példányai pedig mostanában kerülnek eladósorba, és mint az kiderült: másodkézből megvásárolva is a legkiválóbb választás.

Nincs jobb ajánlat a francia crossovernél

Az 1988-ban alapított brit Diesel Car magazin és néhány évvel ezelőtt megjelent társkiadványa, az Eco Car folyóirat a takarékos autózás egyik legnagyobb szakértőjének számít. Évente több száz autót tesztelnek. A szerzett tapasztalatok alapján immár több mint egy évtizede adják ki az Év Autója díjakat, amelyek az utóbbi néhány évben kiegészültek az Év Használt Autója díjakkal. A kiadványok szerkesztői az idei díjátadóra több mint 800 használt autót vizsgáltak meg. Figyelembe vették azok vételárát, értéktartását és praktikumát, kiegészítve mindezt a zsűri személyes benyomásaival. Ebből a nyolcszázas mezőnyből választották aztán ki az ötven döntőst, amelyek között egy százas skálán adott pontok alakították ki a végső helyezést.

Először versenyzett és aratott is a Peugeot 3008

A második generációs Peugeot 3008 idén töltötte be harmadik születésnapját, így most első ízben vehetett részt a megmérettetésen. Amit rögtön meg is nyert. A Peugeot kompakt szabadidőjárműve nem csak saját méretosztályban bizonyult a legkiválóbb használtpiaci választásnak, de a szerkesztők az egész piacon nem találtak jobb ajánlatot a francia crossovernél.

Egyhangúlag  szavazták meg a Peugeot 3008 győzelmét

„Valójában már akkor sejtettük, hogy egyszer győzni fog a Peugeot 3008, amikor 2016-ban először vezettük az új generációs modellt” – árulta el Ian Robertson, a Diesel Car és Eco Car magazinok szerkesztője. „A tervezők minden konvencióval szakítottak, az i-Cockpit kezelőfelülettől kezdve a lenyűgöző külső dizájnig. Ehhez már nincs is szükség másra, mint az 1,5, 1,6 és 2,0 literes, különösen tiszta üzemű és takarékos dízelmotorokra, és már meg is van a győztesünk.”

Peugeot 3008: kiemelkedően takarékos erőforrások

Azok után persze, hogy a J.D. Power piacelemző szervezet 2018-as felmérésén a Peugeot 3008 felhasználói bizonyultak a legelégedettebb autósoknak az egész brit piacon, nem meglepő, hogy a típus a használtpiacon is kivételesen vonzó ajánlatnak számít. A típus általános minősége, ergonómiája, valamint az új generációs padlólemezből adódó, kivételesen kiegyensúlyozott menetkényelem és -dinamika mellett – a magazinok fő fókuszával összhangban – a kiemelkedően takarékos erőforrásoknak is fontos szerep jutott a győzelemben. A Peugeot háromhengeres benzin- és négyhengeres dízelmotorjai már 2014-ben megszerezték az Euro 6 minősítést. Ezzel a márka a flottaszintű átlagos CO2-kibocsátási rangsor élére lépett (azaz Európa legtisztább autógyártójának bizonyult.) Ezt több független mérési sorozat is megerősítette azóta.

Jön a márka első plug-in hibrid hajtáslánca a 3008 fedélzetén

A Peugeot 3008 használtpiaci győzelmének jelentőségét emeli, hogy szabadidőjárműként bizonyult a takarékos autózás hívei körében a kedvenc használt típusnak. A crossoverek ugyanis fizikai adottságaik miatt jellemzően nagyobb környezeti terhelést jelentenek, mint a szedánok. Ám a Peugeot fejlett hajtáslánc-technológiáival képes volt feloldani ezt az ellentmondást. Az sem véletlen, hogy pont a 3008-as fedélzetén debütál a márka első plug-in hibrid hajtáslánca. A kezdetben összkerékhajtással, majd később kisebb teljesítményű, elsőkerék-hajtású kivitelben elérhető PHEV hajtás várhatóan még vonzóbbá teszi a típust a vásárlók körében.

Használt sportkupéban is győzött a Peugeot

A 3008-as abszolút győzelme mellett egy másik Peugeot is elismerésre méltóan teljesít a használt autók piacán. Az RCZ 2018 óta sorban harmadszor bizonyul a legjobb választásnak, ha használt sportkupét keresünk. Ez a mesterhármas önmagában is fantasztikus eredmény, ám még különlegesebbé teszi a tény, hogy az RCZ már új autóként is a Diesel Car kedvence volt. Amíg gyártották, a típus minden egyes évben elnyerte az év legjobb új sportautója címet.

2010 és 2014 között minden évben az RCZ lett az év sportautója

Az Év használt autója ötvenes listán a második helyet a Peugeot 3008 után a ŠKODA Superb szerezte meg, a bronzérmes pedig a SEAT Ateca lett.