Csodás vonalvezetés

Teszten a Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupé

A Mercedes-Benz CLE 300 egy csodálatosan elegáns coupé. Kevés ilyen szépen megrajzolt kétajtós van jelenleg kínálatban. Érezhető, hogy a gyártó a prémium szintről is elrugaszkodva a luxus irányába tart öles és sportos léptekkel. De vajon a Mercedes-Benz a klasszikus sportos vonalvezetés oltárán feláldozta a használhatóságot és a kényelmet? Tesztünkből rövidesen ez is kiderül!

Jól áll neki a történelmi háttér

 

 

sportos

Feszes vörös koktélruha

A Mercedes-Benz CLE a C és E osztályú Mercedesek közé ékelődő coupé. Sok évvel ezelőtt ilyen volt a közkedvelt CLK modell is. A 4,85 méteres hosszával tekintélyt parancsoló méretű autó kiváló arányokkal rendelkezik. Hosszú motorháztető, amelynek domborulatait jól látni a kormány mögül, ezért vezetés közben visszasejlik a „toljuk a csillagot” életérzés. Bár a csillagok ebben a modellben már a hűtőrácsra költöztek. Nos, ez az elegancia áthatja az egész autó lényét. A forma sportos helyett inkább érzéki, mint egy szép, feszes vörös koktélruha, de beszéljenek helyettem inkább a képek!

Éles tekintet

Az a sziluett!

Nappa bőrbe varrt törtfehér sikk

Az óriási keret nélküli ajtó nyitásakor a földre vetít egy óriási Mercedes-Benz csillagot: ha kilépünk az autóból úgy érezzük mintha elénk terítette volna a “vörös szőnyeget”. A tört fehér nappa bőr kárpitozás jól rímel a patagónia vörös-re keresztelt külső lakkozással és szépen kontrasztos a beltér fekete és karbon mintás kiegészítőivel. Az ülések sportosan körül ölelnek, de nem bántóan szűk a tér érzet. Magam mögé simán be tudok kényelmesen ülni, a térdem előtt még egy bő 10 centi hely is marad. Ez azért is fantasztikus, mert hátul az ülőlapok kellően hosszúak és szépen formázott, kagylósított az ülés: kényelmes mind a négy hely az autóban. Az első ülés az ízléses bőrből varrott fogantyú meghúzására elektromosan siklik előre. Kiváló az ergonómia, igényesek az anyagok. A nyitható üvegtető pedig növeli a térérzetet. A csomagtartó 415 literes, megfelelő méretű egy ekkora kétajtóshoz.

törtfehér és fekete tónusok

hátul is el lehet férni

A műszerfalat a teljesen digitális döntött középső kijelző uralja. Gyönyörű képe van, jól használható vele a telefon tükrözés. Kár, hogy a klíma panel már nem nyomógombos (vezetés közben számomra könnyebb lenne úgy vezérleni) de dicséretes, hogy fix helye van a kijelzőn és nem úgy kell előlapozni a menüből. A kormány sportos, jó fogású, a simogatásra zenét váltó multifunkciós kapcsoló viszont nem a kedvencem… Meg kell jegyeznem, hogy nem csak a Mercedes-Benz eleganciája végett érdemes csinosan felöltözni ehhez az autóhoz, hanem azért is mert az ülés fehér színe egyszerűen nem tűri meg a farmert: duzzogva bekékül tőle…

modern közép konzol

Gran tourismo

A jó tartású, kényelmesre párnázott ülésben élmény az utazás. A 2 literes 258 lóerős benzin motor négykerék meghajtáson keresztül adja le az erőt. Ebből annyit veszünk észre, hogy elképesztően stabil, nagy sebességnél is olyan, mintha az útra ragasztották volna. Menet közben meglehetősen halk, ebben a 9 sebességes automata váltó is nagy segítség, alacsonyan tartja a fordulatot és a fogyasztást. Magabiztos, erős és mindig van tartaléka, de nem sportautós a viselkedése. Inkább gran tourismo, vagyis „nagy utazóautó”. Bármeddig elmennék vele. A Burmester hifi, az ülésszellőztetés és a vezetési segédletek óvó védelme fantasztikus vezetési élményt jelent. Az élmény itt nem a „sikítós, megijesztős” fajtából ered, hanem az igazi elegánsan vonuló, ringató és kényelmes futóműből. A Mercedes-Benz CLE olyan, mint amilyennek régen éreztem és szerettem a Mercedeseket!

Lánchíddal az igazi Mercedes

 

 

Nemes érzés egy ilyen szép útitárssal megörvendeztetni a mindennapokat. Elegánsnak és vagánynak érzem vele minden megérkezésemet. Szépsége megigéz, birtoklási vágy önt el, ahányszor csak visszanézek rá a parkolóban. Megnézik, inkább elismerően mint rosszallóan tekintenek rá. Szerintem másokat is elvarázsol a szépsége és így a városi 11-12 literes fogyasztás is könnyen megbocsátható neki. Autópályán a fogyasztás lényegesen alacsonyabban tartható így a kombinált átlag fogyasztás 10 liter alatt marad.

Coupé tetőíve csodásan siklik

Drága-e?

Drága-e? Igen, bár ez relatív mert elég egyedi a piacon amit frissességével és exkluzivitásának köszönhetően hordoz magában ez a modell. A Mercedes-Benz CLE 300 alapára kicsivel 21 millió forint alatt kezdődik, a tesztautó ára az erősebb benzin motorral, temérdek extrával 33.500.000 Ft. Igen, a luxusnak és egyediségnek ez az ára.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •