bicikliabroncs pitypangból
Sport- és versenybiciklik számára egyaránt elérhető

Ahogy azt mi is megírtuk korábban, új öko-őrület született, méghozzá a bicikliabroncs pitypangból! A nem mindennapi találmány sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy megnyerte rangos Red Dot Design díjat. Nemrég pedig a Focus E-Bike magazin által átadott E-Bike Design & Innovation díjat is bezsebelte a „Fenntartható és Zöld” kategóriában.

Bicikliabroncs pitypangból = magas szintű fenntarthatóságot

A Continental Urban Taraxagum kerékpár-gumiabroncsa két szempontból is meggyőzőnek bizonyult. A pitypangból származó gumiból készült abroncs a Red Dot díjat az abroncs futófelületének kialakításáért kapta meg – ami a növény sejtjének alakját jeleníti meg. A Focus E-Bike pedig a pitypangból kinyert gumi fenntarthatóságát díjazta. „Nagyon örülünk ennek a két díjnak – mondja Thomas Falke, a Continental egyik vezetője. – Jól tükrözik az „Urban Taraxagum” kerékpár-abroncsunk kimondottan nagy sikerét és fenntarthatóságát. A bicikliabroncs pitypangból aktívan járul hozzá a környezetbarát mobilitáshoz és ez által a még magasabb szintű fenntarthatósághoz.”

bicikliabroncs pitypangbol continental
A természetes alapanyagból készülő gumiabroncsoké a jövő?; fotó: One on One

„A pitypanggumiból készült abroncsaink fontos részét képezik a kiterjedt fenntarthatósági tevékenységeinknek. Továbbá annak a nagyratörő célkitűzésünknek, hogy termékeinket, termelési folyamatainkat, valamint kutatásainkat és fejlesztéseinket még fenntarthatóbbá tegyük – tette hozzá Claus Petshick, a Continental gumiabroncs üzletágának fenntarthatósági igazgatója. – Az arra való törekvéseink, hogy ne kelljen többé a fontos gumianyagot a trópusokról importálnunk, hanem ehelyett saját magunk hozzuk létre olyan közel az abroncsüzemeinkhez, amennyire csak lehet, jelentős mértékben hozzájárulnak a környezet védelméhez.”

A vállalat ígérete szerint a bicikliabroncs pitypangból sport- és versenybiciklik számára egyaránt elérhető a népszerű 32-622-es méretben.