Egy modellsorozat, két változat! A Volkswagen bemutatja az új Arteon-t, és egyidejűleg leleplezi a második verziót is – az új Arteon Shooting Brake-t. Ez a modell a kombi fogalmának teljesen új értelmezése, kiterjeszti a modellcsaládot a a közepes méretű szegmensben.
Atlétikus vonalakat kapott az új Arteon és a Shooting Brake
A megkülönböztető jellemzők között szerepel az orr-rész az új egybefüggő fénycsíkkal, a feltűnő króm rudakkal és az alsórészen megtalálható új levegő bemeneti nyílásokkal. A hűtőrács és a hosszú, széles motorháztető formális egységként van kombinálva. Mindkét újdonságot – az Arteont és az Arteon Shooting Braket – atletikus vonalak jellemzik. Ugyanakkor a B-oszlopoktól az autó hátuljáig jelentősen különböznek egymástól. Míg a fastback modellnél a tető és az ablak kontúrjai párhuzamosan lefelé haladnak a B oszlopoktól, és ezzel a kupé-forma részévé válnak, addig a tető és az ablak vonalai a Shooting Break esetében hátrafelé húzódnak, és végül az új tető spoilerben végződnek. Ráadásul az ablakvonal párhuzamosan fut a tetővel. Az alsó részen azonban a vonalak felfelé húzódnak a D oszlopok irányában, ezáltal a hátsó üveg felületek szűkebbek és szembetűnőbbek.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Jön az Arteon eHybrid
Az összes új műszaki fejlesztést mindkét karosszéria változatban alkalmazzák. Ez az Arteon esetében először jelenti egy plug-in hibrid hajtáslánc megjelenését. A tisztán elektromos hatótávolság hosszúságának köszönhetően az Arteon eHybrid és Arteon Shooting Brake eHybrid járművezetői képesek lesznek a napi vezetési távolságok helyi nulla emisszióval történő megtételéhez. A Fastback és a Shooting Brake, a két új Arteon modell az elsők között van a plug-in hibrid hajtással kapható luxus kategóriájú közepes méretű járművek szegmensében.
Arteon R – dinamikus teljesítmény az üzleti élet számára
Az Arteon R lesz a modell sorozat zászlóshajója, út a prémium kategória felé. Nem csak a hamisítatlan teljesítmény izgalmas itt, hanem az is, ahogyan az autó hajtóerővé alakítja teljesítményét. Az R-Performance Torque Vectoring néven ismert, progresszív technológiának köszönhetően, a szelektív keréknyomaték vezérlés révén a nyomaték változóan oszlik meg mind a tengelyek, mind pedig a hátsó kerekek között, a vezetési helyzettől függően. És ez ebben a kategóriában a vezetési dinamika új szintjét teremti meg.
Rengeteg hely a sofőr, az utasok és a poggyász számára
Az Arteon mindkét változatában a hátsó lábtér maximális mérete 1,016 mm. A tetőprofil egyedülálló kialakításának köszönhetően a Shooting Brake nagyobb fejteret kínál elöl és hátul egyaránt. Alapkivitelben a hátsó ülés háttámlája mindkét modellben aszimmetrikusan lehajtható. Az Arteon Shooting Brake hátsó ülései mögött 565 liter űrtartalmú csomagtér húzódik a hátsó ülés háttámlájának magasságáig illetve a csomagtér takaró szintjéig mérve (Fastback: 563 liter). Az első ülések háttámlájáig pakolva a jármű csomagtere 1632 literre (gyorsvisszahúzásban: 1 557 liter) emelkedik. Mindkét esetben az első ülésekig rakodható maximális hossz 2,09 cm.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Új asszisztens-rendszereke kapott az új Arteon
Újdonság ebben a termékcsoportban: az opcionális Travel Assist rendszer. A rendszer részlegesen automatikus vezetést tesz lehetővé 0 km / h és 210 km / h közötti sebességtartományban (a rendszerhatárokon belül). A Travel Assist észrevehetően kényelmesebbé teszi a vezetést a stop-and-go forgalomban és az útépítéseknél. A Travel Assistnek szerves része a prediktív sebességszabályozó ACC. Az adaptív sebességtartó automatika a sebességkorlátozásokra, városokra, kanyarokra, körforgalmakra és kereszteződésekre reagál a megfelelő sebesség korrekcióval. A Lane Assist sávtartó rendszer, amely a járművet a sáv közepén tartja, valamint az első Autonóm Vészfékezés Asszisztens-rendszer Gyalogosvédelemmel is beletartozik a Travel Assist funkcióinak körébe.
Új vezetési környezet az utastérben
A belső részében a modell sorozat egy újonnan kialakított lenyűgöző pilótafülke-környezettel még magasabb exkluzivitási érzetet kölcsönöz az Arteon-nak. A használatot könnyebbé tették az automatikus légkondicionáló érintőcsúszkáknak és az érintésvezérléssel ellátott új multifunkciós kormánykeréknek köszönhetően. Újdonság: az alkalmazások vezeték nélküli integrációja az „App-Connect Wireless” segítségével az „Apple CarPlay” és az „Android Auto” (Google). Opcionálisan kapható az akár 30 színben beállítható háttérvilágítás is, amely segít, hogy az új belső tér még attraktívabb megjelenést nyújtson. A műszerfal panelen és az ajtók burkolatain a betétek világítanak ily módon a fény lesz az új króm.
A Volkswagen ebben az évben 34 új modellt mutat be, ugyanakkor a Volkswagen Csoport arra számít, hogy ügyfélkiszállításai a Covid-19 világjárvány következtében jelentősen az előző évi alatt alakulnak 2020 folyamán.