audi múzeum horch 305
Horch 305 Landaulet

Még szó sem volt a járvány okozta drasztikus szigorításokról, amikor az Audi múzeum a legújabb kiállítására készült. Mivel a kiállítás nem fogadhat látogatókat, ezúton bemutatunk egy-két különlegességet az ingolstadt-i múzeumból.

Az Audi múzeum új modelljei

A megújult múzeumban az első nyolchengeres német gépkocsi, az 1927-es Horch 303 az átrendezés során átadta a helyét az 1928-ban készült Horch 305 Landauetnek, amelyből kevesebb maradt fenn, mint ahány ujjunk van egy kezünkön. A történet 1932-re nyúlik vissza. Akkor jött létre az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat tömörítő Auto Union AG. Az említett márkaneveket egyaránt megtartották, de az autók hűtőrácsán ott tündökölt a négykarikás embléma. A konszernen belül a négy márka más-más, speciális piaci szegmenshez kapcsolódott. A DKW a motorkerékpárokhoz és kisautókhoz, a Wanderer a középkategóriájú személyautókhoz, az Audi a felső középkategória modelljeihez, a Horch pedig a felsőkategória luxusautóihoz.

audi múzeum páternoszter
Páternoszter versenymodellekkel

Mindez érthetővé teszi, hogy a DKW Munga terepjáró hűtőrácsán miért láthatjuk a négykarikás emblémát. A DKW Mungát ugyanis 1956-tól az Auto Union GmbH gyártotta, mivel az 1955-ben alakult haderőnek szüksége volt egy terepjáróra. A katonai megrendelés nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az ínséges háború utáni időkben megerősödhetett a járműipari csoport, amelynek jogutódja a mai Audi AG.

DKW Munga
DKW Munga

Az átrendezett múzeumban egy páternoszter lift szállítja az olyan Audi versenymodelleket. Mint a 2002-es Audi Le Mans R8 LMP, az 1980-ból való Audi Rally quattro Group 4, vagy az öt évvel későbbi Audi Sport quattro Rally Group B.

Audi múzeum RS4
Audi RS 4

És úgy látszik, elérkezett az idő, hogy múzeumba kerüljön egy viszonylag fiatal modell, a 2002-es évjáratú Audi RS4 is.

Forrás: DasBlog

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •