coca-cola kampanya szerezz örömet
A Coca-Cola kampánya karácsony után is kitart, amikor hagyományosan csökken az adakozó kedv

Néha talán kételkedünk abban, hogy létezik önzetlen támogatás; a Coca-Cola kampány – amely nemrég zárult le – azonban bizonyította, hogy számíthatunk egymásra, ha jó célról van szó.

55 ezer kód 15 milliót ért a Coca-Cola kampány alatt

Tavaly év végén a cég arra kérte fogyasztóit, hogy az advent alatt vásárolt családi kiszerelésű Coca-Cola palackok kupakjaiban található kódokat töltsék fel. Ezzel egy tál étellel vagy egyéb módon támogathatták a rászorulókat. Másfél hónap alatt közel 55 500 kódfeltöltés érkezett, és a Coca-Cola összesen 15 millió forint értékben juttat el adományt a Magyar Vöröskereszt által azokhoz, akinek nemcsak ételből, de talán örömből is kevesebb jut.

coca-cola kampány 2019
Létre tud jönni az összefogás, érvényesülni tud a segítő szándék a jó ügyeknél

A meleg ételek és ételcsomagok eljuttatásában, kiosztásában a Coca-Cola partnere a Magyar Vöröskereszt. A rászorulóknak tavaly év végén megszervezett vacsorákhoz a fogásokat pedig a Street Kitchen állította össze. De a legnagyobb szerep mégis a fogyasztóké volt, hisz csak velük együtt valósulhatott meg a Coca-Cola kampány során, hogy a tervezett maximális 15 millió forintnyi értékben jut támogatás a rászorulóknak. Ezt étel és egyéb adományok formájában már 2019 végén elkezdték eljuttatni a nagycsaládosokhoz, az átmeneti otthonban élőkhöz, a hajléktalanokhoz.

Az akciót néhány ismert személyiség is segítette

„Teljesen új kalandba vágtunk bele: főztünk 1000 adag gulyáslevest” – mesélték Pamkutyáék. Az ételkészítéshez béreltek óriásbográcsot, felkértek egy óriásfőzés-rekorder, profi szakácsot is, a Coca-Cola kölcsönfurgonjával a nagybani piacon az alapanyagokat, például 100 kilogramm krumplit megvásárolták, megfőzték és végül kihordták a gulyásleveseket. „A Magyar Vöröskereszt hat helyszínére vittük ki az 1000 adag ételt Budapesten. Volt köztük hajléktalanszálló, nappali melegedő és bajba jutott családokat segítő intézmény is. Bár fárasztó volt, de nagyon megérte. Akkora örömmel fogadta mindenki ezt a gulyáslevest, hogy teljesen meghatódtunk az egésztől és örülünk, hogy segíthettünk” – tette hozzá Pamkutya Márk és Norbi.

Viszkok Fruzsina is bekapcsolódott az ételosztásba a kampány keretében. „Százhalombattán és Budapesten egy átmeneti szállón és egy melegedőben osztottunk ki élelmiszer-adományokat. Vittünk ételeket családsegítő és gondozási központoknak is. Szívfacsaró volt ezeket az életkörülményeket látni. Viszont mindenki nagyon hálásan fogadott minket, és rögtön lelkesen mesélték is, mit fognak főzni az ételekből” – mondta el tapasztalatait, élményeit Viszkok Fruzsi.

Az adakozók sem maradtak ajándék nélkül, a kódfeltöltéskor egy titkos receptet kaptak a Street Kitchen jóvoltából. A három recept pedig most már nem titkos, a keleti báránypörkölt, a tépett csirke cacciatore és a mézeskalácsos palacsinta receptje megtalálható a Street Kitchen oldalán.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •