Kezdőlap Autók Autóvilág 69. születésnapját ünnepli a versenyautók sztárja, a Mercedes-Benz SL

69. születésnapját ünnepli a versenyautók sztárja, a Mercedes-Benz SL

(foto: wikimedia.org)

1952. március 12. igazi mérföldkőnek számított a Mercedes-Benz életében és sikertörténetében. Ezen a napon mutatkozott be ugyanis a cég legikonikusabb versenyautó modellje, a Mercedes-Benz 300 SL.

A szuperkönnyű Mercedes-Benz SL

Az igazi kuriózumnak számító modell neve már önmagában is sokat elárul: „S”, mint szuper, „L”, mint könnyű. A 300-as jelzés pedig a „Superleicht” háromliteres, soros hathengeres motorjára utal, amely közvetlen befecskendezésével és 215 lóerős teljesítményével a kor abszolút csúcstechnikáját jelentette. A múltbéli innovációt még manapság is használja a Mercedes-Benz, igaz, már a modern kor elvárásaival tökéletesítve. A hasonló méretű és elrendezésű erőforrás napjainkban már 435 lóerőt szorít ki magából.

A legendás versenyautó

A 300 SL Coupé néven megjelent sorozatgyártású modell a versenypályák királyává nőtte ki magát. Alig pár héttel hivatalos bemutatkozása után több győzelmet is bezsebelt. A Mille Miglia, a Le Mans-i 24 órás, a berni sportversenyek, a Nürburgringi nagy megmérettetés és a Carrera Panamericana sem jelentett akadályt a Mercedes-Benz 300 SL-nek. A sirályszárnyas versenyautó modellből az évek során mindössze 1400 példány készült, amelyek manapság több százmilliós áron cserélnek gazdát.

A legendás versenyautó (foto: wikimedia.org)

Az ikonikus Mercedes-Benz SL története a következő oldalon folytatódik!

A Mercedes-Benz SL innovációs történelme

1971-ben jelent meg a az R 107-es kódnéven futó modell (foto: flickr.com/georg sander)

A Mercedes-Benz 300 SL későbbi történelme számos további mérföldkőben bővelkedett. 1963-ban megérkezett a Pagoda. A sikerszériát az R 107-es kódnéven futó harmadik generáció követte, amely 1971-ben mutatkozott be. A V8-as motorral is elérhető típus 18 évig futott a gyártósoron, és a kupé verzióval együtt összesen közel 300 ezer példányban került forgalomba.

1989-ben újabb csúcstechnikával folytatódott a modellsorozat gyártása. Az R 129-es sorozat mérföldkőnek számított a biztonság terén: a bukókeret 0,3 másodperc alatt aktiválódott. Az R 129-et követte a 7,3 literes V12-es motorral szerelt SL 73 AMG. 525 lóerős teljesítménye olyan mérföldkő volt, amelyre manapság is felkapják a fejüket.

Az ügyfelek álma valóra válik

Az R 230-as széria igyekezett felvenni a versenyt elődjeivel, és sikerült is neki valóra váltani az ügyfelek álmát. A mindössze 16 másodperc alatt nyitható keménytető ugyanis egyesítette a kupé és a kabrió műfajt. Az ötödik generációs Mercedes-Benz SL modellek közül pedig kiemelkedett az SL 65 AMG Black Series, amely 670 lóerős teljesítményével új dimenziókban mozgott.

Az ötödik generációs modell már 670 lóerős teljesítményre képes (foto: flickr.com/Alexandre_Prévot)

A 2012-ben bemutatkozó R 231-es típus az első nagyszériás sorozatgyártású autó volt, teljesen alumínium karosszériával. A 140 kilogrammos súlycsökkentése révén a torziós merevség 20 százalékot javult. A sikerszéria az idei évben is folytatódik: hamarosan a nagyközönség is megismerheti az új, R 232-es SL modellt.

További szuperautókról szóló cikket is olvasnál? Olvasd el korábbi írásunkat: Gondoltad volna, hogy ezeket a szuperautókat közúti használatra tervezték?