1. Digitalizált középpont: az új Audi A3 Limousine vezetőfülkéje

Az új Audi A3 Limousine pilótafülkéje teljes mértékben a vezetőre összpontosít, kezdve a belső tér kialakításával egészen a kijelző és kezelőszervek elemeiig. Éppen ezért a műszerfal központi helyén található MMI touch kijelző enyhén a vezető felé fordítva kapott helyet. A 10,1 col átmérőjű egység kezelése teljesen intuitív. Az alapfelszereltség részeként a kézírásos jelek felismerését és a természetes hangvezérlést is kínálja a rendszer, amely opcionálisan a felhő szolgáltatásait is igénybe veheti.

2. Műszerfal digitális kivitelben

A 10,25 col méretű műszerfal a kormány mögött már az alapmodellben is digitális kivitelben készül. Az Audi virtual cockpit plus műszeregység esetében 12,3 colos kijelző kerül a modellbe és három különböző nézetet kínál, mint például a dőlt számokkal operáló sportos megjelenést vagy egy kifejezetten dinamikus elrendezést. A fordulatszám és a sebességértékek itt szögletes, piros grafikai elemekkel kiegészített oszlopdiagramként kerülnek megjelenítésre. Kívánságra egy head-up kijelző egészíti ki a kijelzőkoncepciót, amely a vezető közvetlen látóterében a szélvédőre vetíti ki a legfontosabb információkat.

uj Audi A3 Limousine
Audi A3 Manhattan szürke fényezéssel

3. Az új Audi A3 Limousine vezetéstámogató rendszerei

Az Audi pre sense front rendszerénél a belső visszapillantó tükör mögötti kamera az első radarral együttműködésben dolgozik azon, hogy az  új Audi A3 Limousine elkerülje a baleseteket vagy legalább mérsékelje azok súlyosságát. Az alapfelszereltségként elérhető ütközés megelőző asszisztens szintén ennek az érzékelő rendszernek az információit használja. A nagyautók kategóriájából érkező innováció, az adaptive cruise assist a hosszanti és keresztirányú irányítás terhét veszi le a vezetőről. A hatékonysági asszisztens jelzi, hogy mikor lenne tanácsos elvennie a lábát a gázpedálról. Ehhez számos információt, például a navigációs adatokat is elemzi a rendszer. Városi forgalomban szintén hasznos a piaci bevezetés után nem sokkal elérhető kiszállás-figyelmeztetés, a keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens és a 360 fokos kamerák.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3