Kezdőlap Autók Autóvilág 10 érdekesség az új SEAT Leon-ról, amit elvittünk egy körre

10 érdekesség az új SEAT Leon-ról, amit elvittünk egy körre

Ez a legbiztonságosabb autó, amit a márka valaha is kifejlesztett

A SEAT Leon a márka legsikeresebb modellje, termékkínálatának egyik alappillére – három generációjából több mint 2,2 millió darab talált gazdára. Most pedig itt a negyedik nemzedék ötajtós és kombi változatban, amely új szintre lép a konnektivitás, a gazdaságosság, a dinamika és a biztonság terén. Mi is kipróbáltuk az új modellt, és összegyűjtöttünk pár érdekes infót, íme!

1. Határozottabb kiállású lett a SEAT Leon

A teljesen megújult SEAT Leon elődje vonzerejére épít, azonban erőteljesebb személyiséggel, amit lágyan ívelő felületei, valamint a megfelelő helyeken kiformált élei és ívei tökéletes együttese támogat. Noha elsősorban a külső dizájnja vonzza a tekintetet, stílusos megjelenése a továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságok révén az autó általános gazdaságosságát is fokozza. A LED fényszórók hátrahúzott vonalvezetése egyfajta „szemöldök-hatást” kelt, és azonnal felismerhetővé teszi a modellt.

2. Tágasabb tér áll rendelkezésre

Az új SEAT Leon ötajtós változatának hossza 4368 (+ 86 mm), magassága 1456 (- 3 mm), míg a Kombi kivitel hossza 4642 (+ 93 mm), magassága pedig 1448 milliméter (- 3 mm). Mindkét változat 1800 milliméter széles (- 16 mm), tengelytávjuk pedig 2686 milliméter, azaz 50 milliméterrel hosszabb, mint a SEAT Leon harmadik generációjáé, ami még tágasabbá teszi a hátsó ülések környezetét.

A kényelem mellett a gazdaságosság kulcsfontosságú tényezőnek számított a megújult SEAT Leon kifejlesztése során

Az ötajtós SEAT Leon csomagtartója 380 literes (az előző generációéval megegyező), míg a Kombi már 620 literes csomagteret kínál (30 literrel múlja felül az előző generációét).

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

3. Kényelem kimaxolva

Az utastérben mindent az ergonómiai precizitás jegyében alakítottak ki, így növelve a beltér kényelmét a bennülők számára. Akár a vezetőülésben, akár első vagy hátsó utasként foglalnak benne helyet, az utastér egyaránt jól szabott ruhaként illik a vezetőre és utasaira, a biztonság érzetét nyújtva. Nagy figyelmet fordítottak a tervezők a műszerfal, az ülések, valamint az ajtókárpitok bevonataként szolgáló kifinomult és lágy műanyagok, illetve textilek és bőrök harmonikus egyensúlyára.

4. Barcelona ihlette a SEAT Leon képernyőjét

Az utastér meghatározó eleme a 10” képátlójú, gesztusvezérléssel is kezelhető központi infotainment-képernyő. A grafikai dizájntémáját Barcelona egyik fő sugárútja, a Diagonal ihlette. Ez az első dizájnfelület, amely a SEAT új, szakterületén úttörőnek számító digitális műhelyben (SEAT Digital Lab) készült.

Az alapkivitel médiarendszere 8,25 col képátlójú

5. Négyféle felszereltségi szint közül választhatunk

Referencia, Style, Xcellence vagy FR – a SEAT Leon felszereltségi szintjei ezek. A teljesség igénye nélkül az alábbi extrák közül választhatunk: kesztyűtartó-megvilágítás, bőrbevonatú, multifunkciós kormánykerék, első és hátsó középső kartámaszok, gyémántmintázatú hűtőrács, állítható deréktámasz, légtisztító szűrő.

6. LED, LED, LED

A fényszórókban alkalmazott Full-LED technológia jobb látást tesz lehetővé, még a legsötétebb utat is jól láthatóvá téve a vezető számára. Az új Leon dinamikus irányjelzőkkel készül, amelyek még egyértelműbbé teszik haladási irányát és növelik a biztonságot. Az autó külső visszapillantó tükrei integrált LED technológiájú irányjelzővel készülnek. A tervezők azonban nem csak az autó külsején alkalmazták a LED-technikát, hanem az utastérben is. A Full-LED hangulatvilágítás az első ajtók között, a műszerfal tetején fut végig az utastér első része körül, egyfajta fényívet alkotva, amely valósággal életre kelti a Leon belsejét.

Az új Leon innovatív világítástechnikák egész sorával mutatja

7. Digitális mindennapok az autóban

A Leon a SEAT első teljes mértékben hálózatba kapcsolt modellje, amely egyaránt szolgál a járművön kívüli és belüli (in-car & out-car) konnektivitási megoldásokkal (online-alapú navigáció, funkciók és szolgáltatások), köztük az Android Auto és a vezeték nélküli CarPlay rendszereivel együttműködő Full Link technológiával.

A cikk a következő oldalon folytatódik, ahol az is kiderül: mennyibe kerül az új SEAT Leon.

8. Fejlett hajtásrendszerek széles választéka

A Leon negyedik generációja fejlett hajtásrendszerek egész sorával fokozza gazdaságosságát, ahol benzin- (TSI), dízel- (TDI) és sűrített földgázüzemű (TGI), valamint a mild-hibrid (eTSI) és hálózatról tölthető plug-in hibrid (eHybrid) változatok is rendelkezésre állnak. A DSG automata sebességváltóval készült modellek immár az elektronikus sebességváltó-kapcsolás (shift-by-wire) technikájának előnyeit is kínálják – a fokozatválasztó kar már nem mechanikusan csatlakozik a váltóműhöz, hanem tisztán elektronikus jelekkel közvetíti a menetmód-váltásokat és a parkolóretesz működtetését.

9. A valaha született legbiztonságosabb SEAT

A vadonatúj SEAT Leon a legbiztonságosabb autó, amit a márka valaha is kifejlesztett. Úgy tervezték, hogy továbbfejlesztett és teljesen új, fejlett vezetői segédrendszerei egész sora révén még többet érzékeljen környezetéből és reagáljon az úton feltűnő akadályokra, illetve a többi járművezető hirtelen manővereire. Csak néhány ezekből a segédrendszerekből: Dinamikus Futóműszabályzás, Előretekintő adaptív sebességszabályzás, Vészhelyzet-asszisztens, Kitolatás-asszisztens.

A SEAT Leon a spanyolországi Leon városáról kapta nevét, ami immár hagyomány a SEAT palettáján

10. Ennyibe kerül az új SEAT Leon

Az új fejlesztésű Leon 2020 őszén, 6 693 450 Ft alapáron érkezik a piacra.