Könnyebb és kisebb lett a Toyota GR Supra motorblokkja

A TOYOTA GAZOO Racing első globális modelljeként kifejlesztett és bemutatott GR Supra igazi telivér sportautó, orrmotoros/hátsókerékhajtású hajtáslánccal, kompakt, kétüléses kialakítással és az optimális vezethetőséghez szükséges, „aranymetszés” szerinti arányokat eredményező méretekkel.

Toyota_Supra_2_0_5

 

A már ismert 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor mellett kínált új erőforrás a menetdinamikai előnyök mellett szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé a GR Supra modellt. Az új 2,0 literes motor révén a modell szélesebb rétegeket képes megszólítani, ráadásul mivel a motorblokk könnyebb és kisebb, mint a 3,0 literes egység, kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőkkel és kiegyensúlyozottabb futóművel ruházza fel a sportautót. Ez pedig még pontosabb és kezesebb vezethetőséget eredményez.

Új 2,0 literes turbómotor

Az új, kétliteres, soros négyhengeres motor egy darab, kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, az erőátvitelről nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó gondoskodik. A motor hamisítatlan sportautós menetdinamikát és lelkesítő vezetési élményt kínál. Legnagyobb teljesítménye 258 LE / 190 kW, maximális forgatónyomatéka tekintélyes, 400 Nm. Ezzel álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra (korlátozva). A motor CO2-kibocsátása 135 – 144 g/km (NEDC normára átszámolt értékek), avagy 156 – 172 g/km (WLTP norma szerint).

Toyota_Supra_2_0_6

Menetdinamikai előnyök

Kisebb méretének és tömegének köszönhetően az új motor határozott menetdinamikai előnyökkel ruházza fel a GR Suprát. Az alapkivitelű modell 100 kilogrammal könnyebb, mint a 3,0 literes motorral szerelt variáns. Mivel pedig a motor kisebb is, a mérnökök közelebb helyezhették azt a jármű tömegközéppontjához, ami ideális, 50:50 arányú tömegeloszlást eredményezett a két tengely között. Ez közvetlen irányíthatóságot, mozgékonyságot és magabiztos vezethetőséget eredményez.

supra hatulrol

Az új, 2,0 literes GR Supra tengelytávja és nyomtávja közötti arány továbbra is az „aranymetszés” szabályaihoz igazodik, ami optimális vezethetőséget és irányíthatóságot eredményez. Ez az arány a GR Supra minden kivitele esetében 1,55, azaz beleesik az optimális tartományba.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3