Adott egy öt- és hétszemélyes kivitelben is kérhető, tágas belsővel és nagyméretű csomagtartóval rendelkező, családok számára igen kedvelt autó. A Skoda KODIAQ nem véletlenül vált népszerű útitárssá a magyar utakon is. Azonban a márka feljebb lépett egy szintet, amikor ugyanazt a kétliteres turbós benzinmotort tette az összkerékmeghajtású KODIAQ RS-be, mint a sport OCTAVIA-ba. A végeredmény egy kényelmes, megbízható és tekintélyt parancsoló jármű lett.
245 lóerővel bír az új KODIAQ RS
A Kodiaq RS nem titkolja, hogy egy kétliteres sportmotor lakozik benne. A formatervezők ugyanis könnyen észrevehető sajátosságokkal ruházták fel az amúgy robosztus méreteivel is egészen feltűnő járművet. Elől ezüst színű, hátul pedig fekete RS jel árulkodik a motorban megbúvó 245 lóerőről.
Ráadásul a fekete szín többször visszaköszön, mint az RS család tagjainak jellegzetes ismertetőjele. A hátsó márkajelzés mellett a hűtőrács kerete és bordái fényes fekete kivitelűek, de ugyanez a fényes fekete szín köszön vissza a visszapillantó tükrön, az ablakkereten és a tetősínen is.
A modellcsalád stílusjegye a farrészen végigfutó fényvisszaverő sáv is, ezzel téve egyedivé a lökhárítót. A sportos hatást pedig a széria 20 colos kerekei teszik teljessé, amiken aerodinamikus könnyűfém keréktárcsák nyugszanak. Témába vág: Megérkezett az az első elektromos Skoda, ami RS-változatban is kérhető.
Az autó elődjéhez képest egy facelift-en esett át. Bár külsőre nem sokat változott, az RS modellben az alapfelszereltség részei lettek a Full LED-mátrix intelligens fényszórók, a beltérben pedig a virtuális műszerfal, az infotainment rendszer és a hangulatvilágítás csomag.
Tesztünk folytatódik a következő oldalon!
Sportos és tágas belső
A tekintélyes méretűre nőtt autó nemcsak kívülről tűnik hatalmasnak. Közel 4,7 méteres hosszúságához több mint 2 méteres szélesség és közel 1,7 méteres magasság társul. Csomagtere, mely változatos rekeszeivel igen ötletesen kialakítással bír, 835 liternyi csomagot képes magába szippantani. Ez az érték lehajtott üléstámlákkal összesen 2065 literre növelhető az ötszemélyes változatban. Az autó ugyanis kérhető hét üléssel, így nagycsaládosok is választhatják, miközben bátran felmarkolhatják hozzá az állami támogatást.
Az első üléssorban fekete sportülések kaptak helyet, melynek vöröses szegése a műszerfalon, a kormánykeréken és a könyöklőkön is végigfut. A bőrrel kárpitozott ülésekben fűtőszálak mellet üléshűtés is van, így a melegebb napokon sem kell attól félnünk, hogy csúnyán beleragadunk.
A dekorelemek mind karbonszálasak, de a figyelmet nemcsak ezek ragadhatják meg, hanem a rengeteg gomb is. Mert bár a virtuális műszerfal érintőképernyős, alatta, a váltó környékén és a kormányon is gombok gondosan elrendezett hada található.
Erős és biztonságos
A KODIAQ RS egyik legfontosabb újdonsága a 245 lóerős 2.0 TSI motor (pont, mint az OCTAVIA RS-ben), amihez egy hétsebességes DSG automata sebességváltó társul. Bár elsősorban városi talajra és autópályára tervezték, 192 milliméteres hasmagasságával és összkerékhajtásával terepen is képes venni az akadályokat. Témába vág: A Skoda Octavia e-tec lett a Magyar Év Autója 2022 díj üzleti autók kategóriájának győztese.
Az autóban, amit könnyen, dinamikusan és ezek miatt élménnyel lehet vezetni, több vezetéssegítő rendszer segíti, hogy utunk minél biztonságosabb legyen. A sávváltásasszisztens (Side Assist), a vészfékezési asszisztens (Front Assist), a sávtartásasszisztens (Lane Assist) és az automatikus távolságszabályozás (ACC) mellett beizzítható a táblafelismerő rendszer, a fáradtságfelismerés és az utánfutó-felismerés is.
Ráadásul a számunkra ideális navigáció mellett tehetjük le a voksunkat. Az autóba épített rendszer bármikor szolgálatra kész, de akár vezeték nélkül is párosíthatjuk telefonunkat CarPlay és Android Auto segítségével. A váltó előtt található egy telefontartó, amely vezetéknélküli töltőként is funkcionál, valamint nagy kijelzős készülékekhez is alkalmas. Mellette két USB-C csatlakozó szintén lehetővé teszi a külső eszközök csatlakoztatását.
Tesztünk folytatódik a következő oldalon!
A fogyasztásra érdemes odafigyelni
A KODIAQ RS esetében érdemes ésszel vezetni, ha nem szeretnénk, hogy állandóan felvillanjon a tankolásra ösztönző ikon. Az üzemanyagtartály az autó méreteihez képest viszonyítva igen kicsire sikerült, csupán 58 liter üzemanyagot tölthetünk egyszerre az autóba. Ez pedig édeskevés azoknak, akik folyamatosan odalépve erőt fitogtatnának. Ahhoz azonban pont elég, hogy dinamikus vezetés mellett néha odalépjünk a gázra.
Az autó összesen hat módban mozog, de minden indításkor Normál módba áll. Így, ha mást választanánk, elindulás előtt ezt állandóan át kell állítanunk. Bár mindenkinek ajánlott ezeket már csak az élvezet kedvéért is végig próbálgatnia, a legtöbben végül valószínűleg a Comfort mellett teszik le majd a voksukat. Nemcsak azért, mert így kibekkelhető az amúgy lágyan búgó motorra tolt kamusporthang, hanem mert így érhető el a legoptimálisabb üzemanyagfogyasztás is. Miközben – és ezt igen fontos leszögezni – az autó nem veszít lényegesen dinamikusságából.
Míg Normál módban kicsivel több, mint 10 liter üzemanyag fogy száz kilométeren, addig a Comfortba téve átlag 9,6 literen mozog az autó. Ezt az értéket pedig majdnem megduplázza, ha Sport fokozatban zúzunk el mások mellett. Így ugyanis képes 17,5 liter felett fogyasztani a KODIAQ RS. Még több infó az autóról: Skoda KODIAQ RS.
Kodiaq RS 2.0 TSI 4×4 DSG alapadatok
- Motor: 1986 cm3 (benzin)
- Max. teljesítmény: 245 LE / 370 Nm
- Váltó: hatsebességes automata
- Max. sebesség: 234 km/h
- Gyorsulás 0-100 km/h: 6,5 sec
- Hosszúság: 4697 mm
- Szélesség: 2087 mm
- Magasság: 1681 mm
- Csomagtér: 835 liter (lehajtott üléstámlákkal: 2065 l)
- Tesztautó ára: 19 999 000 Ft (Listaár: 22 450 000)