Teszt

Škoda Elroq 85: az elektromos SUV, ami tényleg a családok nyelvén beszél

Írta:
Martina

A Škoda Elroq az Enyaq kisebb testvéreként érkezett, de sokkal több egyszerű méretcsökkentésnél. Az új modell a Modern Solid dizájnnyelv első képviselője, és a gyártó szerint a „mindennapok elektromos társa”. Az azonnal szembetűnik, hogy a mérnökök valóban a praktikumot tartották szem előtt: az általunk tesztelt Škoda Elroq 85 nemcsak egy újabb modell a csehektől, hanem egy olyan családi SUV, amely a családi mindennapokban is tökéletesen megállja a helyét.

Skoda Elroq 85: a kompakt elektromos SUV‑k egyik legéletképesebb új szereplője

A Škoda az utóbbi években egyre magabiztosabban lépdel az elektromos korszak felé. Az Elroq az Enyaq kisebb testvéreként mutatkozott be, de már első pillantásra látszik, hogy nem egyszerűen egy zsugorított változatról van szó. (Egyébként sokkal nagyobb benne a térérzet, mint azt kívülről gondolnánk. Sőt, a frissített Enyaq-nál magasabb és szélesebb is néhány milliméterrel.) Az Elroq 85 a márka új Modern Solid formanyelvének első képviselője, amely letisztult, futurisztikus, mégis meglepően otthonos karaktert ad az autónak. Külön pozitívum, hogy a Škoda nem esett át a ló túloldalára: az Elroq nem akar egy futurisztikus űrhajó lenni, sokkal inkább egy barátságos, könnyen megszerethető családi SUV.

A Škoda Elroq lényegében a kompakt kategóriába tartozik, mint pl a Karoq. Míg az Enyaq egy közepes méretű SUV, addig az Elroq egy kompakt SUV, de a MEB platformot használja ugyanúgy mindkettő. A 4,5 méteres hossz és a 2,8 méteres tengelytáv pont azt a méretkategóriát hozza, amely jól manőverezhető a városban, de már elég tágas ahhoz, hogy három gyerekülés is elférjen hátul. A zárt orr-rész, a keskeny LED-es fényszórók és a határozott vonalak modern, de nem hivalkodó megjelenést adnak. Az egész autó biztonságot és magabiztosságot sugall. Ez az érzés a beltérben csak tovább erősödik: nem kell külön felfedezni az autót, valahogy rögtön mindent logikusan megtalálni benne, teljesen egy húron pendül a vezetővel az első pillanattól kezdve.

Otthon a kormány mögött

A beltérben az első benyomás azonnal az, hogy a Škoda továbbra is nagyon érzi, hogyan kell egyszerre praktikus és otthonos környezetet teremteni. A kormány fogása kellemes, jól párnázott, stabil, könnyen kezelhető, mégis elegáns – ebben a teszt modellben mondjuk feláras volt a kormány. A gombok logikusan elhelyezettek, nem kell keresgélni semmit, és ami különösen fontos, hogy a leggyakrabban használt funkciók továbbra is fizikai kezelőfelületen érhetők el – ez mindig óriási előny, mert nem kell a kijelzőn matatni vezetés közben.

Az anyaghasználat a kategóriához méltó: puha tapintású felületek, igényes textúrák és olyan részletek, amelyek azt sugallják, hogy a Škoda nem spórolt a minőségen. A tesztautóban mindezt kétszínű kárpitozással kaptuk. Nem prémium hivalkodás, inkább az a fajta visszafogott otthonosság, amelyben jó időt tölteni. A középkonzol letisztult, átlátható, és végre nem túlzsúfolt: minden a helyén van, a vezető köré szervezve, mégis marad elegendő pakolóhely a kulcsnak, a telefontoknak, a gyerekek apróságainak. A piros – hivatalosan velvet vörös metál – fényezéshez halványpiros-narancssárgás biztonsági övek is jártak, én mondjuk maradnék a klasszikus feketénél, de jópofa megoldás ez is a Skodától, akárcsak a beépített árnyékoló a hátsó ablakokon. 

Infotainmenttől a csomagtérig: amikor minden részlet a használhatóságról szól

Az infotainment rendszer a Škoda új generációs felülete, amely gyorsabb és átláthatóbb, mint a korábbi modellekben. A nagy méretű érintőkijelző jól reagál, a menürendszer logikus, és a vezetés közben a legfontosabb funkciók könnyen elérhetők. A vezető előtti digitális műszeregység pedig pont annyi információt mutat, amennyire szükség van, nem terheli túl a látóteret, mégis minden ott van, ami a biztonságos közlekedéshez kell. A telefonintegráció hibátlan, a navigáció gyors, és a hangvezérlés is megbízható. A hangrendszer külön piros pontot érdemel, ahogy azt is imádtam, hogy állítható hol, milyen erősen szóljanak a hangszórók, ki is kapcsolhatjuk pl. hátul a zenét, ha a gyerekek alszanak. Ötletes a fényjelzés is a beltérben, pl az ajtón futó csík pirosan világít, ha nyitva van, de természetesen személyre szabhatjuk a hangulatunk szerint ezt is. 

A Škoda Simply Clever filozófiája tetten érhető minden apró részletben. Az ajtóba rejtett esernyőtartó, a csomagtér variálhatósága és a rögzítőhálók, a telefontartó vagy a rengeteg rekesz mind azt üzenik, hogy ezt az autót valóban használatra tervezték – különös figyelemmel a családokra – és nem csak katalógusokba és Insta fotókhoz készült. Kevés olyan kompakt SUV van, amelyben három gyerekülés is elfér hátul, az Elroq viszont kis kompromisszummal ezt gond nélkül hozza, ami igazi kincs ebben a kategóriában.

A csomagtartó mérete alaphelyzetben nagyjából 500 liter, ami bőven elég egy babakocsi, egy nagybevásárlás vagy a hétvégi sportfelszerelés számára. Lehajtott ülésekkel 1500 liter fölé nő a tér, így akár egy kisebb költözést is meg lehet oldani vele. A sík padló miatt a hátsó középső hely is kényelmes, ami ritka ebben a kategóriában, és a gyerekek közötti örökös „ki ül középen” vita is sokkal ritkábban tör ki. A kivehető tárolót is megbolondították, könnyen kipattinthatunk belőle két pohár/kulacstartót, a gyerekek nagy örömére.

Csend, kényelem, erő -ezt hozza el a Skoda Elroq 85

Az Elroq három különböző akkumulátormérettel érhető el. A két kisebb változat között csak csekély a különbség: 52 és 59 kWh nettó kapacitást kínálnak. A legnagyobb, 77 kWh‑s akkucsomag viszont már jóval komolyabb hatótávot biztosít. Az Elroq 85-höz 77 kWh kapacitású, 175 kW-os akku jár. 

A 286 lóerős motor dinamikus, de nem harsány, a 6,7 másodperces gyorsulás pedig bőven elég ahhoz, hogy előzésnél vagy autópályán magabiztosnak érezzük magunkat. Különösen értékeltem, hogy nem kell „kicentizni” egy-egy manővert, az autó mindig tartalékol annyi erőt, amennyi a biztonságos közlekedéshez kell. Vezetési módok közül választhatunk Ecot, Komfortot, Normált, Sportosat, de Egyedit is. 

A WLTP szerinti 571 kilométeres hatótáv a valóságban inkább 450 kilométer körül alakul, de ez még így is több mint elegendő a hétköznapi használathoz. Egy Budapest–Balaton oda-vissza út gond nélkül megoldható egyetlen töltéssel. A DC gyorstöltés pedig azt jelenti, hogy ideális körülmények között mindössze 30 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető az akkumulátor – pont annyi idő, amíg megiszunk egy kávét, vagy a gyerekek megeszik a szendvicset, lejátszanak egy kört a játszótéren.

A vezetéstámogató rendszerek terén az Elroq hozza mindazt, amit 2025-ben elvárunk: sávkövető, adaptív tempomat, 360 fokos kamera, automatikus vészfékezés. A 360 fokos kamerát külön ki kell emelnem, mert a mostanában kialakított szűk parkolók kaotikus világában tényleg életmentő. A futómű feszes, de ez inkább stabilitást ad, mint kényelmetlenséget, számomra ez a fajta határozottság inkább megnyugtató.

Az elektromos családi SUV, amit a magyarok többsége keres

Az ár Magyarországon 15–20 millió forint között alakul felszereltségtől függően, a jól felszerelt modellek pedig akár 25 millió forint környékére is felkúszhatnak. A tesztautó ára a legnagyobb akkuval, számos extrával és a vörös metál fényezéssel 23 millió forint körül alakul. Nem olcsó, de a prémium elektromos SUV-k között még mindig versenyképes, és a teszt alapján megéri ezt a felárat.

A Škoda Elroq 85 összességében egy olyan elektromos családi autó, amely nem akar többnek látszani, mint ami: egy megbízható, kényelmes, praktikus társ a mindennapokban. Az, hogy hátul elfér három gyerekülés, mellé a megfelelő méretű variálható csomagtartó, a csendes utastér és a rengeteg apró, átgondolt, kényelmes megoldás mind azt mutatja, hogy a Škoda valóban odafigyelt a vásárlók igényeire. A nemzetközi sajtóban is az egyik legkedveltebb családi elektromos SUV-ként emlegetik. De nem csak családoknak ajánljuk, bárkit le fog venni a lábáról, aki kipróbálja!

Martina

Friss

  • Egyéb

Új korszak az európai autóbiztonságban: 2026-tól szigorít az Euro NCAP

Alaposan felkavarhatja az állóvizet az európai autópiacon az Euro NCAP legújabb döntése: 2026-tól jelentősen átalakulnak…

2025. 12. 23.
  • Autók

Alpine: 70 év sportautó-szenvedély és a jövő felé vezető út

Amikor egy márka hetven év után sem lassít, hanem új fejezetet nyit, érdemes odafigyelni. Az…

2025. 12. 23.
  • Autók

A legjobb sportautók, melyeket ma megvehetsz a piacon

A sportautó több mint csupán gyorsulás és sebesség – egy érzelem, egy hangulat, egy életérzés,…

2025. 12. 22.
  • Autók

Hello, itt a NIO!

A NIO magyarországi bemutatkozása gyorsan világossá tette, hogy ez a márka nem amegszokott úton közelít…

2025. 12. 22.
  • Gasztro

Az ünnepi menü nem verseny: főzz karácsonykor is felszabadultan

Az ünnepi menünek nem kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy emlékezetes legyen – és akkor sem…

2025. 12. 21.
  • Autók

Tudtad, hogy az autós gyerekülésnek is van lejárati dátuma?

Sokan nem tudják pedig az autós gyerekülés is elveszítheti a szavatosságát. Mikor és miért érdemes…

2025. 12. 19.