Második generációs Santa Fe (2006-2012): nagyobb, tágasabb, fejlettebb

A második generációs Hyundai Santa Fe világpremierjére 2006 januárjában, a Detroiti Autószalonon került sor. A modell új 2,2 literes dízelmotorral, valamint továbbfejlesztett 2.7 V6-os benzinmotorral lépett piacra. Vezethetősége nagyságrendekkel javult, ami a sportos erőforrásokkal együtt rendkívül sokoldalúvá tette, a menet- és időjárási viszonyoktól függetlenül. A vásárlók körében a 2000-es évek derekára egyre nagyobb hangsúlyt kapott a dizájn. A Santa Fe utódmodellje ezért kívül és belül egyaránt jelentősen átalakult. Megjelenését határozott hűtőmaszk, magabiztos vonalvezetés és finoman kidolgozott fényszórók határozták meg. A modern külső jól szemléltette a márka formai irányvonalának fejlődését.

Hyundai_Santa_Fe_masodik-generacio

Az utastérben puha tapintású, kiváló minőségű anyagok, csillogásmentes felületek csempésztek némi fényűzést a második generációs Santa Fe hangulatába. A prémium érzést a kezelőszervek és kapcsolók kék háttérvilágítása, valamint bőr üléskárpitozás fokozta. Emellett ugyanakkor a modell tágasabb is lett, olyannyira, hogy megjelent a harmadik üléssor opciója, ami az ötszemélyes modellt hétszemélyessé tette.

hyunda-santa-fe-2009

A korabeli ügyfelek számára mind fontosabbak lettek a biztonsági funkciók. Ezért a második generációs Santa Fe mindenre kiterjedően kibővítette utasvédelmi felszereltségét, folytatva a Hyundai azon nemes hagyományát, hogy az elsők között tette alapfelszereléssé a leghatékonyabb autóipari technológiákat. Felár nélkül járt minden modellhez az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), az összes üléssort lefedő függönylégzsák, az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer, valamint az aktív elülső fejtámlák. Később megjelent a kínálatban egy prémium modellváltozat beépített navigációs rendszerrel, tolatókamerával, tempomattal és szürkületérzékelővel.

Harmadik generációs Santa Fe (2012-2019): fokozott biztonság

A harmadik generációs Santa Fe hatalmas lépést jelentett a Hyundai számára. A modell nem csupán több férőhelyet és jobb minőséget kínált, de áthangolt motorjaival takarékosabb is volt, mint elődje. Emellett a modell új formanyelvet is alkalmazott. A „Storm Edge” stílusirányzat kifinomult vonalvezetést kombinált merész, terjedelmes felületekkel. A korábbinál emocionálisabb, izmos megjelenés és a prémium funkciók gazdag választéka egyértelműen jelezte, hogy a Santa Fe tisztán funkcionális szabadidőjármű helyett immár kifinomult életmód-járműként lépett piacra.

Hyundai-szabadidojarmu-harmadik-generacio

A sportos ötszemélyes kivitelben, illetve nyújtott tengelytávú, három sorban hat- vagy hét ülést kínáló verzióként egyaránt megvásárolható, harmadik generációs Santa Fe megújult, önhordó padlólemezre épült. A hosszú karosszériaváltozat kissé módosított formatervet kapott, egyedi hatszögletű hűtőmaszkkal, új megjelenésű B-oszloppal, opciós 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal, valamint a lökhárító síkjában elhelyezett, dupla kipufogóvéggel. Ez jól szemléltette, hogy miközben megőrizte elődje erősségeit – a praktikumot, a tágasságot és a megbízhatóságot –, az új modell modernnek és dinamikusnak is hatott. Így ideálisnak bizonyult arra, hogy új ügyfeleket hódítson meg.

A Santa Fe két modellváltozata hasonló belső kialakítást kapott, amelyben az utasok kényelme és a funkcionalitás jutott főszerephez. A 2010-es évek elején a technológiai fejlődés lehetővé tette az autógyártók számára, hogy intelligens kapcsolódási funkciókkal fokozzák az utazás kényelmét és élményét. Ennek köszönhetően a harmadik generációs Santa Fe opcióként 8 colos multifunkciós érintőképernyőt kapott, navigációs rendszerrel, egyszerűbb és ösztönösebb kezelőfelülettel, valamint továbbfejlesztett hangvezérlési funkcióval. A rendszer a telefon csatlakoztatására is jobb megoldást kínált.

2014-es-hyundai

A harmadik generációs Santa Fe olyan megoldásokat vonultatott fel, mint a négy tárcsafékből, blokkolásgátlóból, vészfékezési kísérlet esetén automatikusan maximális fékhatást biztosító vészfékrásegítőből, valamint a fékerőt a terhelési viszonyok függvényében az első és hátsó tengely között automatikusan megosztó elektronikus fékerőelosztóból (EBD) álló prémium fékcsomag. Az ultramodern aktív biztonsági technológiáknak köszönhetően a harmadik generációs modell fokozott védelmet nyújtott vezetője, utasai és a gyalogosok számára.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3