Mercedes-Benz és League of Legends: művészet, autó és e-sport egyesül a 2025-ös világbajnokságra

A Mercedes-Benz idén egy különleges módon ünnepli a League of Legends világbajnokság rajtját: bemutatta a kézzel készített, egyedi League of Legends Mercedes-Benz CLA műalkotást, amely a játék ikonikus trófeája, az új Summoner’s Cup előtt tiszteleg.

A Riot Games-szel közösen megalkotott műtárgy a Mercedes-Benz „Class of Creators” sorozatának legújabb darabja, ahol a német autógyártó a dizájnt, a művészetet és az e-sportot kapcsolja össze. Az alkotás az autóipar formavilágát és a League of Legends bajnoki szimbolikáját olvasztja össze – egy olyan látványos darabban, amely nemcsak a járműtervezés kreatív oldalát, hanem a játékosközösség szenvedélyét is kifejezi.

A műalkotás ezüst króm bevonatot, kék zafírt és arany díszítéseket kapott, utalva a Summoner’s Cup új dizájnjára. A vázán a 2011 és 2024 közötti világbajnokságok győztes csapatainak nevei szerepelnek – ezzel a Mercedes-Benz és a Riot Games a bajnokság története előtt is tiszteleg.

A 2025-ös League of Legends World Championship október 14. és november 9. között zajlik majd három kínai nagyvárosban – Pekingben, Sanghajban és Csengtuban. A Mercedes-Benz idén is hivatalos autóipari partnerként támogatja az eseményt, azzal a céllal, hogy új kapcsot teremtsen a járműtervezés, a művészet és a gamer kultúra között.

A projekt a Mercedes-Benz „Class of Creators” kezdeményezésének része, amely öt kreatív látnokot vonultat fel a zene, a divat, a dizájn és a popkultúra világából. A 2025-ös program állomásai közé tartozik többek között:

  • Róma (március 13.) – a program bejelentése a CLA világpremierjén,
  • New York (április 18.) – Ice Spice amerikai zenész közreműködésével,
  • London (május 22.) – Gustaf Westman svéd dizájner bemutatója,
  • Párizs (június 28.) – KidSuper kollekciópremierje a divathéten,
  • Los Angeles (október 3.) – a Hot Wheels CLA műalkotás bemutatása,
  • és végül október 8-án a League of Legends Mercedes-Benz CLA premierje, közvetlenül a világbajnokság előtt.

A Mercedes-Benz ezzel nemcsak a technológiai innovációban, hanem a digitális kultúra és az alkotás határterületein is egyre erősebb szereplővé válik – ahol az autó többé nem csupán jármű, hanem a kreativitás és a közösség szimbóluma.