2. A lehullott levelek ugyanolyan csúszósak, mint a hó

Az úton levő nedves levelek ugyanolyan csúszóssá teszik a felszínt, mint amikor havon vezet az ember. Ezért az őszi vezetés során rendkívül óvatosnak kell lennünk azokon a területeken, ahol a levelek befedik az úttestet. Ott mindig kerülni kell a hirtelen fékezést. Ha egy kanyar kellős közepén találjuk magunkat, ne végezzünk hirtelen kormánymozdulatokat, és ha gumiabroncsok elveszítik tapadásukat, addig ne próbálkozzunk a kormányzás erőltetésével, amíg vissza nem szerezzük az irányítást a gépkocsi felett.

3. Jó láthatóság esőben

Szakértők szerint a rossz állapotban lévő ablaktörlők 20-30%-kal csökkentik a láthatóságot. Ezeket évente egyszer cserélni kell, különösen ősszel, mivel általában ez a legesősebb évszak. A tiszta szélvédő és ablakok megnehezítik a páraképződést, amit megakadályozhat az is, ha a forró levegő fúvókákat a szélvédőre irányítjuk. A sávtartó asszisztens is hasznos akkor, ha rossz a láthatóság, mivel figyelmeztet, ha letérünk a sávból. Sőt, még kisebb kormány-korrekciókat is végrehajt.

őszi vezetés
A pára és az eső az őszi vezetés során gyakran megnehezíti, hogy tökéletesen kilássunk az autóból

4. Duplázzuk a követési távolságot őszi autózás alatt

Ha köd van, és például csak 50 méterre látunk el, akkor ez a biztonsági távolság: ezt kell tartani minden előttünk haladó járműhöz képest. A sebesség ne haladja meg az 50 km/h-t, így lesz elegendő a fékút vészhelyzet esetén.

Nem kell feltétlenül eső ahhoz, hogy az úttest síkos legyen, a páralecsapódás és az alacsony hőmérséklet is meglepő dolgokat okozhat. Ezért különösen óvatosnak kell lennünk, amikor árnyékos szakaszokon haladunk. Főleg a kanyargós szakaszokon kell figyelni. Nedves úton vezetve kétszer akkora biztonsági távolságot kell tartani, és tanácsos időről időre finoman a fékezni, hogy “kiszáradjon” a fékbetétek nedvessége.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3