Mivel hiánycikk volt, szájmaszkot, folyékony szappant és kézfertőtlenítőt március végén vásároltak a legnagyobb számban a Vaterán, de szeptember első felében, a járványügyi szigorítások bejelentésekor újabb roham volt ezekért a termékekért. Az online piactér látogatói körében októberben pedig az „Ikea” volt a leggyakoribb keresőszó. Nézzük, mik a legkeresettebb termékek a neten.
Netes vásárlás koronavírus idején
A koronavírus első hulláma során a szájmaszkok, gumikesztyűk és más gyógyászati segédeszközök forgalma több mint két és félszeresére nőtt a járvány előtti hetekhez képest a Vaterán. A második hullám szeptemberi kialakulása óta másfélszer annyi ilyen termék fogy az oldalon, mint az év elején. Az élelmiszer és háztartási vegyiáru kategória – amelyben tisztító-, és fertőtlenítőszerek – is találhatók, forgalma 80 százalékkal múlta felül a járvány előtti időszakot, de a jelenleg is zajló második hullámban is mintegy 20 százalékkal magasabb forgalmat bonyolít.
A bútorok és lakberendezési tárgyak forgalma csupán a kijárási korlátozások első hetében csappant meg, és szinte rögtön visszaállt a járvány előtti számokra. Szeptember óta pedig ezek az egyik legkeresettebb termékek a neten – ez a kategória még a járvány előtti heteknél is nagyobb forgalmat generál az online piactéren.
A cikk a következő oldalon, az őszi top-termékekkel folytatódik.
Őszi top-termékek
Ahogy minden hónapban, októberben is a különböző (például érme, bélyeg, képregény) gyűjtemények és antik tárgyak tették ki a Vatera forgalmának mintegy harmadát. Még szeptemberben és októberben is jól fogytak a szerszámok és kerti eszközök, amelyek egyébként az első járványhullám egyik slágertermékének számítottak.
A szeptemberi, illetve a felsőoktatásban októberi iskolakezdés nyomán újból nőtt a tranzakciók száma a számítástechnika kategóriában ezekben a hónapokban. E kategória forgalma egyébként márciusban és áprilisban volt a legmagasabb, amikor például a webkamerák hiánycikknek számítottak. Tavasszal, a kijárási korlátozások miatt pörgött fel a sport-, és fitneszeszközök forgalma, amely mostanra már kezd lecsengeni, de még így is jelentős számban fogynak a sportcikkek az hirdetési oldalon.
Az állattartással kapcsolatos termékek és állateledelek vaterás beszerzése az első hullám alatt vált népszerűvé. A nyári hónapok lecsengése után a második hullám alatt az első hullám alatti forgalmat produkálnak. A szeptemberi iskolakezdés nyomán a legkeresettebb termékek a neten az újból erőre kapott gyermekruhák, zenei termékek (többek közt kotta, CD/DVD, vinyl).
Egyre többen keresnek szájmaszkra
Júliusban, a koronavírus visszaszorulása alatt a szájmaszk szó csupán a kilencedik leggyakrabban begépelt keresőszó volt az oldalon. Augusztusban már a hetedik, szeptemberben és az októberben pedig a negyedik helyre lépett elő. Októberben a keresési toplista második és harmadik helyét a kerékpárok, illetve az “IQOS” égésmentes cigaretta foglalta el. A dohányhevítő termék augusztus óta van a top 3-ban, átvéve a Lego-játékok pozícióját. A top 20-as keresési lista egy másik fontos belépője a kutyaház. Szeptember óta kiemelkedő számú kereséssel a kutyaházak is tehát a legkeresettebb termékek közt vannak a neten.