Autók

Honda 2025: két új elektromos modell mutatkozik be Tokióban

Írta:
Drive Me Baby

A Honda 0 SUV és a Super-ONE Prototype megmutatja, hogyan képzeli a japán márka az elektromos jövőt.

A Honda idén is nagyot villant a Japan Mobility Show 2025-ön Tokióban. Két új elektromos prototípust mutat be: a Honda 0 SUV-ot és a Super-ONE Prototype-ot. A két modell a vállalat új generációs, „Thin, Light, and Wise” fejlesztési filozófiáját követi. Karcsúságra, a könnyedségre és az intelligens technológiákra épít.

A Honda 0 SUV a 0 Series sorozat legújabb tagja. A korábban bemutatott Honda 0 Saloon és Honda 0 SUV koncepciókat követi. A gyártó szerint ez a modell lesz a „kapunyitó” jármű a Honda új elektromos korszakába – egyszerre városi és természetközeli, modern és praktikus. A sorozatgyártású változat 2027-ben kerül piacra, elsőként Japánban és Indiában. Bár a részletes műszaki adatok még nem ismertek, a Honda 0 széria tagjainál kb. 480 kilométeres hatótávra számíthatunk.

Futurisztikus állásfoglalás

A formaterv a minimalizmust és a jövőbe mutató eleganciát ötvözi. fényszórók, a töltőcsatlakozó és a megvilágított Honda-embléma egy panelbe integrálódik, míg a hátsó rész U-alakú LED-csíkja egyszerre látványos és funkcionális.

A másik újdonság, a Super-ONE Prototype, egészen más irányt képvisel – ez a modell a vezetés élményét helyezi előtérbe. A „e:Dash BOOSTER” koncepció alapján készült kompakt elektromos autó kifejezetten a dinamikus, sportos vezetési élményt keresi. A Boost Mode funkció segítségével rövid időre megnöveli a teljesítményt, miközben egy szimulált hétsébességes váltó és a Honda Active Sound Control rendszer motorhangot és váltásérzetet is ad a sofőrnek.

A Honda szerint:

„A Super-ONE minden érzékszervre hat – látványban, hangban és gyorsulásban is –, hogy a vezetés valóban felemelő élmény legyen.”

A Super-ONE a Honda N-sorozat könnyű platformjára épül, szélesített futóművel és sportos arányokkal, ami stabilabb úttartást eredményez. A belső tér is a vezetőre hangolt: sportülések, vízszintesen elrendezett műszerfal és háromkijelzős digitális panel biztosítja az átlátható, mégis izgalmas környezetet.

A modellt már Japánban, az Egyesült Királyságban és több ázsiai országban is tesztelték. A sorozatgyártású változat 2026-ban indul, és régiónként eltérő néven kerül piacra: Super-ONE Ázsiában, Honda Super-ONE néhány országban, míg az Egyesült Királyságban Super-N néven debütál.

A két modell együtt világosan jelzi, hogy a Honda célja nem pusztán az elektromos átállás, hanem egy új, érzelmekre ható elektromos autós korszak megteremtése.

Forrás: Electrive

Drive Me Baby

Friss

  • Autók

A Dacia Spring továbbgondolva – Elektromos városi autó új szinten

A Dacia Spring mindig is arról szólt, hogy egyszerű, praktikus és megfizethető legyen. Azonban az…

2025. 12. 04.
  • Egyéb

Az elektromos Opel, ami még a GTI-knek is beint – megérkezett a Mokka GSE!

Az Opel piacra dobta azt a villanyos adrenalininjekciót, amelyre senki sem számított, de minden autórajongó…

2025. 12. 04.
  • Autók

Renault Clio – megújult kihívó a városi kisautók között

A Renault Clio mindig is a praktikum és a karakter találkozási pontja volt, de a…

2025. 12. 04.
  • Autók

A zöld fenevad, ami újra menővé teszi a józan észt – Skoda Octavia 2.0 TDI Sportline Teszt

A dízel ma olyan, mint az a régi barát, akire a társaság már ferde szemmel…

2025. 12. 03.
  • Autók

Kia EV2 – Európának tervezve, kompromisszumok nélkül érkezik a márka legújabb villany-SUV-ja

A 2026-os Brüsszeli Autószalon első nagy dobása egyértelműen a Kia EV2 lesz: a márka legújabb,…

2025. 12. 03.
  • Aktuális

Kutyát Karácsonyra? 5 hasznos tipp, mielőtt négylábút ajándékoznál

Elsőre csodás ajándéknak tűnhet Karácsonyra, de egy négylábú érkezése hosszú távú, akár 10–15 évre szóló…

2025. 12. 03.