2. Szinte egy pedál is elég az e-autó vezetéséhez

Bármi sok mindenben különböznek hagyományos társaiktól, maga a vezetés nem igényel nagyobb odafigyelést vagy gyakorlatot, legfeljebb egy kis megszokást. Elsőre például furcsa lehet, hogy sok modell erőteljes fékezésbe kezd, ha levesszük a lábunkat a „gázról”. Ilyenkor a fékezési energiával töltik vissza az akkumulátorokat, ez az úgynevezett rekuperálás. Ha ilyen, különösen energiatakarékos üzemmódot választunk, lényegében egy pedál is elég lesz a közlekedéshez. A fékre szinte csak vész esetén kell lépnünk.

3. Ha vásárolnánk, jöhet a matek

Ha egyszer kipróbálják, a tapasztalatok szerint még azok is könnyen rákapnak a villanyautózásra, akiknek az ereiben is benzin csörgedezik. Ilyenkor pedig jöhet a matek, hogy miként válthatná ki a benzines gyerekszállító egységet, vagy a gázolaj hajtotta családi utazóautót egy villanyos verda. Ehhez elsőként érdemes alaposan átgondolni a szokásainkat. Mik a jellemző útjaink, mennyit és milyen távokon használjuk a kocsit? Ne feledjük, a jármű vételára és fogyasztása mellett az értékvesztés és a fenntartás is fontos tényező!

elektromos mini cooper se
Az elektromos MINI Cooper SE állami támogatással például már 9 000 000,- Ft-ért megvásárolható

Újonnan az elektromosoknak bizony még komoly felára van a másfél milliós állami támogatás ellenére is. Ám nagy futásteljesítmény mellett az olcsóbb üzemanyag és az egyszerűbb fenntartás miatt már abszolút versenyképesek lehetnek. Városi használatra, rövid ingázáshoz, vagy második kocsinak szuper és takarékos társ lehet egy e-autó, a már nem csak Budapesten elérhető ingyenes parkolás lehetősége pedig komoly érv lehet sokaknak. A több száz kilométeres távokon egyelőre még nehézkesebb a villanyautózás a korlátozott töltési lehetőségek miatt, így a nagy utazóknak jó megoldás lehet, egy plug-in hibrid is. Ezek a modellek jellemzően néhány tíz kilométert tudnak tisztán elektromos üzemmódban megtenni. A benzinmotor beindítása után viszont nincs előttük akadály.

Ám mielőtt a kereskedésekbe futnánk, érdemes végigszámolni azt is, hogy érdemes-e egy saját autóval nekivágni a városi dzsungelnek, vagy jobban jövünk ki a rugalmasabb és egyszeri befektetést nem igénylő autómegosztókkal.

e-auto greengo
A közösségi autózás terjedése jó hatással lehet a zsúfoltságra is, mivel ezek az autók magánautókat is helyettesíteni tudnak

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3