A BMW márciusban állította le a termelést az összes gyárában a koronavírus-világjárvány miatt összeomlott kereslet miatt. Most Münchenben bejelentették, hogy alig két hét múlva újraindítják a gyártósorokat. Először csak néhány gyárban, és csökkentett kapacitással, majd fokozatosan – ha a helyzet ezt lehetővé teszi – másutt is. Nem a BMW az egyetlen autógyár, amelyik így tesz.
Európától Afrikáig újraindulnak a BMW-gyárak
Május 4-én az amerikai Spartanburgban és a berlini motorkerékpárgyárban indul újra a gyártás. Ezt követően a bajorországi Dingolfingben, illetve Mexikóban is megkezdődik a termelés. Ezután a hónap második felében több németországi üzemben, Dél-Afrikában és Angliában is elkezdik a munkát. Dingolfingben az Ázsiában kelendő luxusmárkákat gyártják, és onnan, főként Kínából és Dél-Koreából kedvező jelek látszanak az autópiac közeljövőbeli alakulását illetően. A gyárban egyelőre csak egy műszakban indul meg a munka, a munkásoknak maszkot kell majd hordaniuk, és egymástól is távolságot kell tartaniuk.
A BMW eladásai az első negyedévben 20 százalékkal csökkentek (ez 477 ezer autó értékesítését jelenti mindhárom márkájukból, a BMW-ből, Rolls Royce-ból és a Miniből).
Lassan vége a kényszerpihenőnek
Nem a BMW-gyárak az egyetlenek, amelyekben elindulnak a gyártósorok. Kínában és Dél-Koreában, ahol már megállították a járványt, védőfelszerelésekkel és a korábbinál szigorúbb egészségügyi előírásokkal ugyan, de éledezik az ipar, és sorra jelentik be az újraindulásokat (Polestar-Volvo, Tesla Sanghaj, Ford Motor, General Motors, Hyunday Motor, Kia Motors). Magyarországon is számos autógyár döntött az újraindulásról. Az Audi-gyár után a Suzuki, az Opel és a Mercedes is erre a lépésre szánta el magát. Mindenhol szigorú egészségügyi biztonsági intézkedéseket vezetnek be a nyitásra, a Mercedesnél pedig egyműszakos munkarenddel kezdenek.
Forrás: MTI