A nyújtott sziluett eleganciája

A 4,93 m hosszú és 1,85 m széles DS 9 nagy, 690 mm átmérőjű kerekeken gördül. A modell az EMP2 padlólemez módosított verzióját használja, amely minden eddiginél nagyobb tengelytávolságot kínál. Ez nagyrészt a hátsó utastér méreteiben mutatkozik meg. A DS 9 finom vonalú, lejtős tetővonala a fastback modelleket idézi. A klasszikus lépcsőshátú karosszérián visszaköszönnek a DS Automobiles stílusjegyei, mint a DS WINGS és a parametrikus tervezésű, 3D hatású hűtőrács. A motorháztetőn a « Clous de Paris » mintázatú gilosált díszcsik most először jelenik meg gaz utastéren kívül is.

DS 9
Méretei impozánsabbak, mint kategóriatársaié

Visszakacsintva az 1955-ös DS-re, a DS 9 is fényforrásokat visel a tető két szélén. A legendás modell egyik fontos stílusjegye új formában mutatkozik meg, helyet adva az oldalsó helyzetjelzőknek, amelyek mozgás közben is felismerhetővé teszik az elhaladó DS 9-et. Az autó eleganciáját fokozzák a karosszéria színére fényezett, rejtett kilincsek és a fekete fényezésű tető is. A tiszta, lendületes vonalakkal megrajzolt hátsó traktus kontrasztos elemei a pikkely-szerűen mintázott, 3D hatású lámpatestek.

DS 9 hátul
A lámpatestek fémdíszei a 30-as évek francia luxusautóinak dizájnelemeit idézik

DS 9: E-TENSE tölthető hibrid hajtáslánccal jön

A DS 9 elsőként egy E-TENSE tölthető hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, amely egy benzines turbómotorból, valamint egy elektromos motorból áll. A kumulált teljesítmény 225 LE, a DS 9 zéró emisszió üzemmódban 40-50 km-t tud megtenni (WLTP), köszönhetően a 11,9 kWh kapacitású akkumulátornak. A villanymotort az automata, 8 fokozatú sebességváltóba integrálták. Maximális teljesítménye 80 kW (110 LE) és 320 Nm. Induláskor, intenzív gyorsításkor, vagy zéró emisszió üzemmódban lép működésbe, utóbbi esetben 135 km/h-ig használható. Az elektromos üzemmód minden induláskor aktív. A hibrid üzemmód automatikusan hangolja össze a motorok működését, 100% elektromos, 100% benzines, vagy egyszerre mindkettő, ha a helyzet úgy kívánja. Az utasok számára az átmenetek nem érezhetők. A Sport E-TENSE üzemmód maximálisan kiaknázza mind a benzin-, mind a villanymotor teljesítményét, valamint sportosabb beállítást alkalmaz a gázpedál, a kormány, a sebességváltó és a vezérelt felfüggesztés tekintetében.

DS 9 akkumulator
A 7,4 kW-os fedélzeti töltővel az akkumulátort másfél óra alatt feltölthetjük a szériában kínált kábel segítségével

A DS 9 energia-visszatápláló rendszere azonnal működésbe lép, ha lassítunk, vagy fékezünk, a felszabaduló energiával töltve az akkumulátort. Ráadásként az E-Save funkcióval tartalékolhatunk is energiát az akkumulátorban. Így az út egy részét mindenképpen zéró emisszió módban tehetjük meg, például akkor, ha tudjuk, hogy be kell hajtanunk egy városközpontba.

A kínálat nemsokára két újabb motorváltozattal bővül : egy 250 LE-s, megnövelt hatótávolságú E-TENSE-szel, valamint egy 360 LE-s intelligens összkerékhajtású E-TENSE csúcsváltozattal. Egy 225 LE-s benzinmotor szintén elérhető lesz. Az összes változatba 8 fokozatú, automata sebességváltó kerül.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3