A kínai Chery vállalat almárkájaként az Omoda egy viszonylag új versenyző a középkategóriás SUV szegmensben, ami köztudottan a „mindenre jó autó” méretosztálya. A ragyogó gyöngyházfehér metál színben tündöklő Omoda 5 egy elég komoly autó benyomását kelti. Megjelenésével, gazdag felszereltségével és az árával is felhívja magára a figyelmet. Nézd meg rövid videónkat róla:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Külső megjelenés
Az Omoda 5 dizájnja egy kicsit olyan mintha a mesterséges intelligenciának megadnánk, hogy a kategória legnépszerűbb autóit gyúrja össze és hintse meg az eredményt egy csipetnyi eleganciával, valami meghökkentő, de jól megjegyezhető motívummal (orr kiképzés). Ha az eredmény pont egy Omoda 5 lenne, nem csodálkoznék. Modern és dinamikus vonalvezetés jellemzi, a hűtőrács egyedi mintázata alapján egyből felismerhető. A kettéosztott fényszórók már-már futurisztikus megjelenést kölcsönöznek az autónak. A hátsó részen a teljes szélességben futó érdekes led lámpák és a tetőspoiler teszik teljessé az összképet. A vörös díszítő elemek pedig egyedi karaktert adnak a járműnek, ettől a pirostól válik enyhén sportossá, és kicsit csajosabbá egyszerre.
Belső tér és felszereltség
Az Omoda 5-öt megmutattam pár prémium autókon szocializáldott barátomnak. Az utastérbe huppanva elállt a szavuk: „itt tart Kína”… „ez a belső simán lehetne egy európai prémium autóban” motyogták. Az anyaghasználat megdöbbentően minőségi: a puha tapintású felületek és az igényes kidolgozás azonnal szembetűnő. A női táskának (lásd a képeken) egyből megvan a helye. Emellett számos rekesz segíti az autóba történő beköltözést. Mert ugye tudjuk: nem is mienk az autó ameddig nem „lakjuk” be az összes tárolót a hétköznapok elengedhetetlen kellékeivel… A hűtéssel ellátott vezeték nélküli töltőpad hamar feltölti a telónkat. A smink igazításhoz körbe ledes smink tükör passzol, itt szerintem női beltér tervező keze lehetett a dologban! 😊
A vezető előtt egy 12,3 colos digitális műszeregység található, amelyhez egy ugyanekkora érintőképernyős infotainment rendszer társul. Vezeték nélküli az Apple CarPlay és az Android Auto, így a telefon könnyedén és gyorsan csatlakozik. A menürendszert kicsit szokni kell, mert a klíma vezérlést például úgy kell a kijelző aljáról előcsalogatni (felhúzni), nincs dedikált gombja. Vezetés közben nem túl biztonságos ezzel babrálni, de viszonylag hamar megszokható. Sokkal inkább biztosítanék helyet egy klíma gomnak mint a „sport mód” indítójának, ami önmaga paródiájának tűnik. Ez a kis funkció a 90-es évek videójátékaira emlékeztető őrületté változtatja a kijelzőt felülírva ezzel a navigációt és más értelmesebb dolgokat… Legalább mindenki derült, amikor bekapcsoltam, az autó viszont ennél a helyes gegnél sokkal komolyabb.
Az ülések kényelmesek és jó oldaltartással rendelkeznek, fűthetők és szellőztethetők is. A hátsó üléseken is elegendő hely áll rendelkezésre, ezek is fűthetők. A csomagtér alaphelyzetben 360 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1075 literre bővíthető. Mi a valóságban ennél nagyobbnak, jól kihasználhatónak éreztük.
Vezetési élmény, fogyasztás
Az Omoda 5 egy 1,6 literes turbófeltöltős benzinmotorral van felszerelve, amely 145 lóerőt biztosít. A motorhoz egy hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó társul alapfelszerelésként. Kéziváltó nem is rendelhető. A gyorsulás nem egetverő, de odalép ha forszírozzuk. Alapvetően a kulturált, higgadt vezetést támogatja az egész lénye.
A kormányzás kissé indirekt, ami miatt a vezető kevésbé érzi az úttal való kapcsolatot. A futómű hangolása feszes, ami a sportos vezetést kedvelőknek előnyös lehet, de a magyar utak minőségét figyelembe véve ez rázósabb utazást eredményezhet.
Az Omoda 5 számos vezetéstámogató rendszert kínál, beleértve az adaptív sebességtartó automatikát, a holttérfigyelőt és a forgalmi torlódás asszisztenst. A SONY hangrendszer kiváló hangminőséget biztosít, ami tovább fokozza az utazás élményét.
Nem is gondolnánk mire jó egy tényleg éles tolatókamera képe. A gyerekért mentem az oviba, ami történetesen egy hegy tetején található és aznap oltári nagy hó esett. Ez még nem lett volna akadály az autó számára annak ellenére, hogy nem négykerék meghajtású. A feltorlódó autók miatt viszont egy szűk, kétoldalt hótorlaszos úton kellett visszatolatnom úgy két kilométert, ami azért nem tartozik a szuperképességeim közé… A hótól alig látszó padkák, elakadt teherautók és szánkózó gyerekek között lavíroztam rükvercben, pusztán a tolatókamera képére hagyatkozva. Megdöbbentően jól sikerült a „művelet” és ehhez nagyban hozzájárult a tolatókamera tűéles képe és az Omoda 5 magas építése is…
A fogyasztása nem vészes, de azért érződik, hogy nem hibrid. Városi forgalomban és hidegebb időjárási körülmények között a fogyasztás nálunk 9 liter/100 km volt, ami a kategóriában elfogadható érték, autópályán ez ennél kedvezőbb is lehet.
Ár és garancia
Az Omoda 5 versenyképes árazással lép a piacra, a belépő szintű modellel, ami mellesleg szinte full extra felszereltségű: automata, hűthető, fűthető ülései vannak, minden vezetéstámogató rendszer megtalálható benne, mindez kb. 10,5 millió forintért nagyon jó ajánlatnak számít most a piacon.
A tesztelt példány a nyitható panoráma tetejével, piros díszítő elemekkel, fűthető kormánnyal és a SONY hangrendszerrel sem kerül többe 12 millió forintnál, ami így is a hasonlóan felszerelt konkurensek alatt marad. A 7 év vagy 150.000 km garancia is egy elég meggyőző érv az Omoda 5 mellett.