A BMW Group Magyarország Évindító: jó eredményekkel zárt hazánk 2020-ban

„A magyarországi eladások megközelítették a 2019-es eredményeket. A BMW márka mindössze 5%-kal maradt el az előző évtől, miközben a BMW Group (BMW és MINI) értékesítése a prémium szegmens 33,3%-át uralta. Ez különösen jó eredmény annak tükrében, hogy a magyar összpiac közel 19%-kal, míg a prémium szegmens 8%-kal esett vissza, tehát a BMW Group még növelni is tudta piaci részesedését” – folytatta a vállalat ügyvezető igazgatója az Évindító sajtótájékoztatón.

A BMW Group Magyarország Évindító online sajtótájékoztatóját élőben az Eiffel Műhelyházból közvetítették. Az Opera legújabb egysége fantasztikus tereivel adott otthont az eseménynek, ahol a BMW M440i Coupé, a MINI Countryman és a BMW R18 Classic motorkerékpárt állították ki. Az Opera és a BMW Group Magyarország kulturális partnersége immár hat éve tart.

Tavaly a BMW legnépszerűbb modellje Magyarországon a 3-as sorozat volt 543 eladott darabbal, melyet az X5 (482 db), az X3 (344 db), az 5-ös sorozat (334 db), a 2-es sorozat (330 db) és az X6-os (286 db) követett. A BMW 3-as modellje a prémium középkategória messze legsikeresebbje volt 2020-ban. Évek óta tapasztalható, hogy a BMW X modellekegyre nagyobb részt képviselnek a márka értékesítésében. Tavaly 1709 darabra, 4 százalékos növekedést mutatva bővült a bajor SAV és SAC modellek térnyerése, így a BMW márka összértékesítésének már 48%-át teszik ki. Különösen sikeresek voltak az X6 és X7 modellek.

bmw series 3 sorozat
A BMW 3-as sorozata töretlen népszerűségnek örvend Magyarországon.

A BMW M és M Performance modelljei Magyarországon is kiválóan szerepeltek: a január-november időszakban 45%-kal, 533 darabra nőttek az eladások. A hamarosan érkező új BMW M3 és M4 páros további sikereket hozhat a legsportosabb BMW-knek. A BMW luxusszegmensben való értékesítés bővülése szintén nagyon látványos volt. A BMW 7-es, 8-as és X7-es sorozataiból 249 darabot szállítottak ki tavaly, 26%-kal többet, mint 2019-ben.

A vállalat plug-in hibrid modelljeinek értékesítése egyre nagyobb teret nyert Magyarországon is. Teljes összhangban a nemzetközi piacokkal, így 32%-kal több, azaz 545 db plug-in hibrid BMW és MINI modell került kiszállításra tavaly. A legnépszerűbbek a BMW X5 45e (122 db), a 330e (120 db) és az 530e (99 db) modellek voltak. A plug-in hibridek a magyarországi BMW Group értékesítés 14%-át tették ki 2020-ban.

Elektromos fronton is erős

Az immár hétéves BMW i3-as tavaly is a legnépszerűbb prémium kategóriás modell volt 187 darabbal a hazai elektromos autó piacon. Az újdonságként érkező MINI Cooper SE elektromos autóból is 75 db került ügyfelekhez. Ezzel az eredménnyel a BMW Group a magyarországi elektromos autópiac 8%-át tudhatta magáénak.

MINI-ből tavaly 366 darab kelt el, de a Cooper SE és Cooper S E Countryman ALL4 konnektorról tölthető modellek kiváltképp sikeresek voltak (110 db) és a MINI értékesítés 30 %-át adták.

A következő oldalon mutatjuk, milyen új BMW modellek várhatók 2021-ben.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3