Mi a titok? Hogyan lehet nőként felkészülni egy autóipari karrierre?

Mivel teljesen mással foglalkoztam előtte, nagyon nagy váltás volt az életemben az Audi. Nem tudtam pontosan, mi vár majd rám. Aki más közegből jön, annak itt minden új. Nyitottnak kell lenni, és akkor nem lehet baj.

Audi q3 sportback Audi Hungaria
Az Audi vonzó munkahely a fiatalok és a nők számára is: itt épp egy másik hölgy dolgozik a gyártósoron

Mit tartasz a legnagyobb kihívásnak nőként az autóiparban és mire vagy a legbüszkébb?

Egész nap férfiak között lenni, ebédkor is a srácok történeteit hallgatni. Bevallom néha hiányzik a női társaság, de úgy gondolom, hamar beilleszkedtem, és erre büszke vagyok.

Hogyan jött a Audi Hungarián belül pont a karosszéria területe?

A pontos területem a gyártástervezés a járműgyárban. A pozícióm gyártástervező mérnök. Jelenlegi kollégám – akit az egyetemről rég ismerek – említette, hogy új munkatársat keresnek a területre, és ekkor adtam be a jelentkezésem. Új vegyi anyagok engedélyeztetésével, a velük végzendő kísérletek koordinálásával foglalkozom nemcsak a karosszériaüzemben, hanem a lakkozóban és a szereldében is.

Hogy kell elképzelni egy karosszéria mérnök munkanapját?

Változatosak a munkanapjaim. Van, hogy egész nap a számítógép előtt ülök, és a vegyi anyagok engedélyeztetésén dolgozom, vagy éppen egy kísérletet szervezek. De olyan nap is van, amikor reggel a gyártósor mellett kezdek, mert indul a kísérlet, és figyelemmel kísérem, hogy minden rendben van-e.

Kiss Melitta
Melitta hamar megtalálta a helyét az új munkakörében

A munkafolyamat melyik része a kedvenced?

A ragasztókkal való kísérletek a kedvenceim, a vegyi anyagok között nagyon fontos szerepük van, közülük több a biztonságunkat szolgálja egy járműben. A legjobb rész, amikor egy ragasztóátállás sikeresen, problémamentesen zárul le sok kolléga közös munkája eredményeként. Ez nagyon jó érzés, és elégedettséggel tölt el.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3