Kezdőlap Koronavírus Autóipar és koronavírus: így segítenek az autógyárak

Autóipar és koronavírus: így segítenek az autógyárak

A koronavírus megbénította az egész világot, így most mindenki ott próbál segíteni, ahol tud; fotó: Pixabay/zvirgzds

Ugyan az autógyártás leáll az egész világon, az utóbbi időszakban igazi mozgalom indult az autóipar résztvevői körében, hogy próbálják növelni az egészségügyi, orvosi eszközök gyártását. Beleértve akár a lélegeztető gépeket is, melyeket még mindig csak kisüzemi mennyiségben tudnak előállítani, habár égető hiány van belőle a világ számos helyén. Autóipar és koronavírus: nézzük tehát, hogyan segítenek a nagy márkák!

A Renault és az FCA arcmaszkokat gyárt

A spanyolországi Renault alkalmazottjai 3D nyomtatókkal fogtak bele orvosi arcvédő pajzsok gyártásába. Ezzel segítik az egészségügyi alkalmazottak munkáját. Az arcvédő pajzsokat is előállító rendszer további orvosi eszközök gyártására is kiterjeszthető és bárhol alkalmazható. A Renault egyik mérnöke szerint akár még a franciaországi 3D nyomtatókat is használhatnák, hogy lélegeztető gépekhez gyártsanak alkatrészeket. Ez létfontosságú lenne a kritikus állapotban lévő koronavírus fertőzötteknél.

Hiány van az arcmaszkokból, jól jön a segítség az egészségügyben; fotó: Pexels/Andrea Piacquadio

Az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) leállította európai termelését és kizárólag egészségügyi védőeszközök előállításával foglalkozik. Szájmaszkok előállításával szeretnének hozzájárulni az egészségügyben dolgozók áldozatos munkájához. Az FCA üzemeinek egyikét átalakítja, hogy légszűrös szájmaszkokat gyárthasson – céljuk, hogy havonta több mint egymillió szájmaszkot készítsenek. Emellett – ahogyan a Ferrari is – a Siare Engineering gyógyszergyártó céget lélegeztető gépek gyártásával támogatják.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

A Michelin abroncsokkal segíti a mentősöket

A koronavírus megbénította az egész világot, így most mindenki ott próbál segíteni, ahol tud. A Michelin például gumiabroncsokkal – így szeretnének segíteni a mentősökön és kórházakon. A felajánlás egyelőre Németországra vonatkozik, ahol a beszámolók szerint bármelyik mentős felhívhat egy központi számot, ha defektet kap, a Michelin emberei pedig kérdés nélkül azonnal rohannak, és kicserélik a gumit, a számlát pedig a Michelin rendezi, azzal nem kell foglalkozniuk. Persze, egy hatalmas cégről van szó, amelynek vélhetően semmit nem számít pluszban az a néhány gumi, de pont az ilyen apró felajánlások azok, amelyek a legtöbbet tudják segíteni ebben a nehéz helyzetben!

Autóipar és koronavírus: fókuszban az ügyfelek

A Ford ügyfelei tehermentesítésével reagál a vészhelyzetre. Már korábban visszavonták kész autóreklámjaikat, és helyettük inkább új, a koronavírus-járványra, és az azt követő válságra reagáló filmeket gyártatnak le rohamtempóban. Az új szpotok így a vásárlásösztönzés helyett inkább arra helyezik a hangsúlyt, hogy az autómárka minden eddigi vészhelyzetre reagált eddig is. A világháború ideje alatt tankokat és repülőket gyártottak, a természeti katasztrófák esetén pedig megkönnyítették az ügyfeleik életét azzal, hogy csökkentették, elengedték vagy csúsztatták a megvásárolt kocsik hátralévő törlesztőrészleteit.

A cég ezúttal is ezt teszi. Erre hívja fel a figyelmet az új kampány is. Ennek értelmében a koronavírus utáni gazdasági válság miatt megszoruló amerikai ügyfeleik telefonon vagy az erre szánt mikrooldalon kérhetik, hogy tolják ki fizetési határidejüket. Az új kocsit vásárlók pedig 90 nappal csúsztathatják az első részlet befizetését.

Hasonlóan reagált a helyzetre a Hyundai, a Nissan és például a Toyota is. Fél évvel kitolták a részletfizetést azon ügyfeleik számára, akik március 14. és április 30. között vásárolnak vagy kölcsönöznek autót a cégtől.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

A SEAT automata lélegeztető gépeket gyárt

A martorelli gyár SEAT Leon gyártósorára szinte rá sem lehet ismerni. Ma  már nem autókat gyártanak, hanem  automata lélegeztető gépeket   állítanak elő, hogy a COVID-19 válság közepette  együttműködjenek a helyi egészségügyi rendszerrel. A mérnökök egy csapata szorgalmas munkával 13 prototípust tervezett, amíg a végleges modell el nem készült. A cél az volt, hogy a lehető legmagasabb színvonalú lélegeztető gépet   készítsék el, és az eredmény az OxyGEN lett.

„Csak annak tudata, hogy megpróbáltunk segíteni és egy életet megmenteni, megérte a munkát” – nyilatkozták a SEAT-nál

A különböző területekről   a SEAT 150 alkalmazottja alakította át szokásos munkahelyét, hogy lélegeztető gépeket állítson össze ott, ahol korábban a SEAT Leon alkatrészeit szerelték össze. Minden lélegeztető gép több mint 80 elektronikus és mechanikus alkatrészből áll, és alapos minőség ellenőrzésen megy keresztül ultraibolya fénnyel történő sterilizálással.

Forrás: Autopro.hu, Automotor.hu, Kreatív Online