2. Autós tévhit, hogy az olaj tisztasága az elsődleges

A nagykönyv szerint, minden 4800 km megtétele után szükséges az olajcsere, a szakértők azonban ennél jóval több megtett út után javasolják a cserét. Egyesek 12 000 km-t írnak elő, de sokan a 16 000 km megtételét sem tartják túlzásnak. Az olaj mennyiségét azonban célszerű sűrűn ellenőrizni, ugyanis nem jó, ha nagyon leesik a kocsiban az olajszint. És ha lehet, ezt bízd szakemberre, mielőtt…

Oil GIF - Find & Share on GIPHY

3. Ha nincs rendben a fék, az autó működése nem biztonságos

Ha fékezéskor furcsa hangot hallasz, ösztönösen a fékek cseréjét vizionálod. Sokszor azonban a fékbetétek rozsdamentesítése megoldhatja a problémát. Szakértők szerint a fékbetéteket csak akkor kell cserélni, ha azok 90%-ig elhasználódtak. Ha biztosra akarsz menni, hogy kocsid fékrendszere tökéletesen működik, olvasd el cikkünket, amelynek középpontjában a fékek és az autó működése áll.

4. Legyél szkeptikus az autószerelőkkel

Nehéz megbízható szakembert találni, ugyanis számos autószerelőnek az az érdeke, hogy minél több mindent kicseréltess az autódon (sokszor persze teljesen feleslegesen). Ha gyanúsnak tartod a szakember által felsorolt szervizelést, illetve annak költségét, keress fel egy másik autószerelőt, kérj másodvéleményt.

Oh GIF - Find & Share on GIPHY

5. Ne ess pánikba a motorellenőrző lámpa felvillanásakor

Ha a műszerfalon felvillan a motorellenőrző lámpa (Check Engine), annak olykor a rosszul rögzített zárófedél lehet az oka, ugyanis a lámpa akkor is jelez, ha oxigént észlel a vezetékekben. Ne ess pánikba, nem kell rögtön a motor teljes meghibásodására gondolni! De a villogó kijelzőket mindig vedd komolyan, mert van néhány súlyosabb, melyek megjelenésekor elég nagy bajban vagyunk.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3