Kezdőlap Autók Teszt Zöld az új kék – Ford Kuga Active X 2.5 Full Hybrid...

Zöld az új kék – Ford Kuga Active X 2.5 Full Hybrid AWD teszt

Végre egy jó kis szín! Örvendeztem, mikor megláttam, hogy a kék ovális emblémájáról ismert Ford az új Kuga modelljét káprázatos metálzöld színben tárja elénk. A hétköznapok nyűgjeit sikeresen abszolváló „mindenes” hibrid SUV egyediséget és vidámságot hozott a hetembe!

Friss külsőt és modernebb belső megoldásokat kapott az új Ford Kuga a 2024-es modellévre. Eddig is egy megbízható, jó autó hírében állt, de most még kifinomultabb lett minden tekintetben.

Zöldell a természetben

A külső módosítások nem túl radikálisak, viszont a Kuga orra, különösen a lámpái elég markánsra sikerültek. Jók az Active felszereltséghez járó hosszított hátsó műanyag lökhárítók, a fényezetlen műanyag részektől pedig kicsit „terepjárósabb” az összkép.

Rögtön feltűnik az ajtó nyitásánál, hogy egy kis pöcök rácuppan rejtekhelyéről az ajtó szegélyére és élvédőként megvédi a fényezést a sérülésektől. Szuper praktikus megoldás, így végre a szűkös garázsunkban is bátran nyitottam falig az ajtót.

Praktikus megoldások

De lássuk csak a belső teret. Ebben a tekintetben sem csalatkozhatunk, teljes értékű nagy családi autó, amelynek méretei pont jók: kellően tágas egy utazáshoz, de még épp kellemes méret parkolásnál és egy hagyományos garázsba is szépen befér.

A hátul utazókat kifejezetten bőséges láb- és fejtér valamint hátsó ülésfűtés és USB portok is kényeztetik. Ezen kívül mindegyik ajtóban elhelyezhető egy-egy vizes palack, de ezen kívül praktikus tárolókban is bővelkedik az autó. Az első utasülésnél kis háló hivatott megfogni a rakoncátlan apróságokat, míg a középső könyöklő is nyitható és elnyel néhány dolgot. A pohártartók öblösek és a telefonnak is van dedikált vezeték nélküli töltőhelye. Napszemüveg tartó is található benne, sok karctól menekítve meg a sok tesztautóban méltatlanul hánykolódó napszemcsimet.  

Ki kell emelnem, hogy az ülések a kihúzható combtámasznak is köszönhetően még a hosszúlábú hölgytársaimnak is kényelmesnek bizonyultak. Sokat utaztunk vele a családommal is és mindig kipihenten szálltunk ki az autóból. Nagyon jó minőségű szövetből készült az ülések kárpitja, régi idők finom „plüss” kárpitjait idézi, amelyeket én személy szerint nagyon szerettem. Kár, hogy ebből a finom anyagból nem jutott az ajtókra, bár lehet így jobban tisztítható ha a gyerek összemaszatolja valamivel.

A csomagtér jól használható méretű, egy nagyobb család cuccát is simán elnyeli, ráadásul a hátsó ülések tologathatók, ha nagyobb csomagtérre vagy extra lábtérre lenne szükségünk. A csomagtér pedig elektromos mozgatással nyitható és 536 literes.

Áttekinthető szórakoztatás

Megújult az Kuga központi rendszere, a kiskori TV készülékemmel azonos méretű kijelzőt kapott, amely nagyon szép képet közvetít legyen szó navigálásról vagy tolatókameráról. Ez utóbbi egyébként 360 fokban tárja fel előttünk a parkolás rejtelmeit, ügyesek leszünk vele! Az okostelefonok az új Kugában vezeték nélkül is képesek csatlakozni, így ahogy beülünk máris zavartalan és gyors a kapcsolat. A hifi berendezés szépen szól, minden nagyon finoman és halkan történik ebben az autóban. A légkondi nem kapott fizikai gombokat, de a kijelző alján sorban megtalálunk minden fontos állítani valót.

Kiforrott hibrid hajtás

A motor a Toyota eredetű hibrid rendszeren alapszik, 2,5 literes. Ez a konstrukció rendkívül megbízható és nagyon takarékos, több taxissal beszélgettem, akik esküsznek rá! Nagy mérete ellenére úgy spórol, hogy visszatáplálja a fékezési energiát az akkumulátorba és aztán felhasználja amikor gyorsítani kell. Mindezt alig hallható átmenetekkel, nagyon finoman és soha nem tolakodóan hangosan teszi. Felüdítő benne az utazás, komfortos a rugózása ugyanakkor az éles kanyarokban sem leszünk benne tengeri betegek… A Ford nagyon tud futóművet építeni, ezt a Kugában is komolyan vették. A kormány kifejezetten pontos, az autó jól tartható az íven és a fekvőrendőrön sem rottyan meg a derekam. Menetközben azt érzem, hogy – talán az elektromos rásegítésnek köszönhetően – mindig nyomatékos és bár nem sportautós (miért is lenne az?),  kellő erőtartalékkal rendelkezik egy besorolásnál vagy egy előzésnél. A 0-100-at 8,3 alatt futja meg, ami dicséretes érték és nagy motornak köszönhetően autópálya tempónál is marad benne erő, ha a belső sávban sürgősre fogjuk.

De gondolnánk, hogy az 1,7 tonnás, 183 lóerős négykerék meghajtású nagy családi SUV mindössze 6 litert fogyaszt a városban? Meggyőző választás lehet tehát akár egy idősödő dízel családi mindenes kiváltására is, mert autópályán sem kért 6-7 liternél többet, pedig nem kíméltem.

Egy mai mindenes ára

Jó kis csomag az új Ford Kuga, különösen úgy, hogy a konfigurátor szerint már 10.910.000 Ft-tól elérhető. A tesztautó ára az egyik legmagasabb Active X felszereltséggel, panoráma tetővel és minden földi jóval 20 millió forint fölé csúszna, de a Ford ezt nem engedi: most 3 millió forint kedvezménnyel 17 millió körül elhozható egy ilyen jól felszerelt összkerekes modell, ami abszolút reális ár. Hasonló motor van a Toyota Rav 4-ben illetve a Lexus NX-ben is, amelyek csúcsfelszereltsége jóval drágább, igaz az Lexus prémium kategória.

Ésszerű extrázással, adott esetben a négykerék meghajtás vagy pár nem kihasznált felszereltség elhagyásával egy elérhető árú autó a megújult Ford Kuga, szerintünk tudja amit vállal: alacsony fenntartási költség mellett megbízhatóan kényelemben szállítani a családot és megoldani a hétköznapok kihívásait.