A Ford bemutatta elektromos kínálatának legújabb tagját, a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Puma Gen-E modellt, így a márka legnépszerűbb európai modellje immár olyan változatban is kapható, amely zéró helyi károsanyag-kibocsátással vezethető. Az elektromos Puma Gen-E élvezetes vezetési élményt kínál, a formatervezők pedig továbbfejlesztették a Puma eddig is különlegesnek számító dizájnját, ami Európa-szerte igazi slágerré avatta a kompakt crossovert.
Akár 376 km-t is bír a Ford Puma Gen-E
Az új elektromos hajtáslánc nemcsak izgalmas menettulajdonságokat kölcsönöz az autónak, hanem kivételesen takarékos is, hiszen 13,1 kWh/100 km energiafogyasztással működik. Teljesen feltöltött akkumulátorral a Puma Gen-E akár 376 kilométert is megtehet, így tulajdonosai már a hosszabb utazásokra is nyugodtan elindulhatnak, az 523 kilométert is elérő városi hatótávolság révén pedig napokon át használhatják autójukat a városban anélkül, hogy időt kellene szakítaniuk a feltöltésre.
Ha mégis eljön ez az idő, egy gyorstöltővel alig 23 perc alatt tölthetik fel az akkumulátort 10-ről 80 százalékos szintre, majd sportos stílusban autózhatnak tovább, hiszen az új modell 8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órára, sőt a kormányreakció is érezhetően gyorsabb lett, vagyis a Puma Gen-E voltaképpen olyan, mintha a Puma ST lényegét örökítették volna a mérnökök elektromos változatba.
Tárolóhelyből nincs hiány az új Ford Puma Gen-E-ben
A városi autósok és a fiatal családok számára egyaránt jó hír, hogy a kompakt kialakítású hajtáslánc nemcsak a teljesítményre, hanem a csomagtér méretére is jótékony hatást gyakorol. A Puma innovatív csomagtéri MegaBox tárolórekeszének neve mostantól GigaBox, ami nem túlzás, hiszen a befogadó képessége 574 literre nőtt, ami több, mint amit néhány nagyobb SUV kínál. A benzinmotor helyén a mérnökök egy 43 literes első tárolórekeszt (frunk) is kialakítottak; ez ideális hely az olyan tartozékok tárolásához, amelyekre akkor is szükség lehet, amikor a csomagtér tele van pakolva.
“A Puma igazi sikertörténet: az emberek nagyon szeretik sportos dizájnja és vezethetősége miatt, amihez egyedülálló praktikum és kategóriaelső csomagtér társul” – nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue és Model e európai vezérigazgatója. “A Puma Gen-E az eddigi legjobb Pumánk, lenyűgöző vezetési élménnyel és hihetetlenül energiatakarékos elektromos hajtással. És persze ott van az új, még nagyobb GigaBox is, ami páratlanul tágas csomagteret kínál.”
Különleges „pajzs dizájn” a hűtőrács helyén
A külső dizájn kialakításánál fontos cél volt úgy megragadni a legújabb generációs Puma hangulatát, hogy azt egy kis csavarral még különlegesebbé és áramvonalasabbá varázsolják. A hagyományos hűtőrácsot egy látványos, a Ford Mustang Mach-E elektromos SUV által ihletett ‘pajzs’ dizájn váltotta fel, frissebb arculatot kölcsönözve az autónak. A felvillanyozó hangulatot tovább erősítik az egyedi könnyűfém keréktárcsák és a sportos hátsó légterelő; mindez abban is jó szolgálatot tesz, hogy az elektromos Puma még hatékonyabban hasítsa a levegőt, ami tovább növeli a teljesítményt.
Digitális élmény: mindig kapcsolatban a külvilággal
Az éles vonallakkal határolt, modern formák az utastérben is visszaköszönnek, ahol a sofőr könnyen elérheti a két nagy felbontású kijelzőt. A Ford legújabb generációs SYNC 4 infotainment rendszerének felhőalapú navigációjával a Puma Gen-E vezetője mindig megtalálja az ideális útvonalat a zsúfolt városi forgalomban, miközben a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto segítségével kábeles kapcsolat nélkül hangolhatja össze az okostelefonon futó alkalmazásokat és információkat az autó rendszerével.
Az új, emelt középkonzol kényelmes tárolóhelyet kínál azokhoz az apróbb személyes tárgyakhoz, amelyek egyébként a vezető zsebében zsúfolódnának. A középső könyöktámasz előre-hátra csúsztatható, hogy könnyű legyen beállítani a tökéletes pozícióját egy-egy hosszabb utazáson, valamint vezeték nélküli telefontöltő gondoskodik arról, hogy a mobilkészülékek akkuja az út végén is teljesen fel legyen töltve.
A menetválasztó a kormánykerék mögé került
A Puma Gen-E mind a városi forgalomban, mind a közutakon élvezetesen vezethető. A kormánykerék mögött kapott helyet az elektronikus menetválasztó, amivel a vezető kapcsolhat az előremeneti, az üres és a hátrameneti fokozatok közt; ez a kapcsoló egyébként ugyanolyan jól kézre esik, mint az irányjelző. A választható egypedálos vezetéssel még kényelmesebb a városi autózás, függetlenül attól, hogy a vezető éppen melyiket használja a négy választható üzemmódból.
A Sávközép-tartó és Stop & Go funkciókkal kiegészített Intelligens adaptív sebességtartó automatika simábban, természetesebb érzetet keltve gyorsít és fékez, a Prediktív Sebesség Asszisztens önállóan szabályozza a tempót a kanyargós útszakaszokon, a körforgalmakban, illetve az autópályára történő fel- és lehajtáskor. A városi közlekedésben jó szolgálatot tesz a 360 fokos kamerarendszer, ami megjeleníti az autó teljes környezetének felülnézeti képét, amikor a sofőr szűk helyen manőverez.
A Ford Puma Gen-E kedvezményes induló ára 12.880.000 forint
Az extraként rendelhető Adaptív Mátrix LED fényszóró-technológiában a Prediktív Dinamikus Kanyarvilágítás folyamatosan figyeli az autó előtti útszakaszt, és oda irányít több fényt, ahol arra szükség van, emellett pedig úgy szabályozza a fénycsóvát, hogy a megvilágított városi utakon és a sötét közutakon egyaránt a legjobb fényviszonyokat biztosítsa. A Ford Otosan modern összeszerelő üzemében, a romániai Craiovában gyártott autóba olyan hajtásláncot építenek be, amely a Ford Halewood-i gyárában készült az Egyesült Királyságban. A Puma Gen-E mától előrendelhető kedvezményes 12.880.000 forint induló áron, az első vásárlók már 2025 tavaszán átvehetik új autójukat.
Ez is érdekelhet:
- Egységes hozzáférés több mint egymillió elektromos töltőállomáshoz világszerte
- Olimpikonok a versenypályán – Interjú Gurisatti Grétával
- Ragyogó kilátások: tippek télre a balesetmentes reggelekért