A Suzuki S-Cross nem az a fajta autó, ami látványos csinnadrattával próbál megnyerni magának, de pont ebben rejlik az ereje: egy megbízható, kiszámítható és jól összerakott családi crossover, amire mindig számíthatunk. Az 1.4-es mild hibrid, AllGrip négykerék-meghajtású modellje pedig igazi mindenes, amely egyaránt otthon érzi magát a városban és a zordabb terepeken is.

Külső megjelenés – A klasszikus varázsa

A kislányom azt kérdezte tőlem, amikor kiszálltunk és körbejárta: Anya, ugye ez egy régebbi autó? Pedig ez a 2024-es modellfrissített változat. Bevallom, az első pillantásra talán nem egy adrenalinnal túlspékelt design de a crossover stílus és a karakteres orr rész persze még mindig trendinek számít, és aki szereti a szolid, letisztult vonalakat, annak az S-Cross kifejezetten vonzó lehet. A magas építés és a masszív megjelenés egy kis terepjárós érzetet ad, anélkül, hogy hivalkodó lenne. Az hűtőrács és a LED-es fényszórók mégis modernizálják az összképet, így technikában nagyon is mai autó. A 2024-es modellévre nem sok változás látszik kívülről.

Belső tér – A tágasság kellemes meglepetése

Az igazi varázs akkor kezdődik, amikor kinyitjuk az ajtót. Az S-Cross belseje meglepően tágas, és ez a családos autósok számára hatalmas előny. Minden utas kényelmesen elfér, még a hátul ülők is elég lábtérrel gazdálkodhatnak. Az anyaghasználat egyszerű, de ízléses: mindenhol textil kárpitot találunk, még az ajtókon is, ami a manapság több autóban nem magától értetődő. A hátsó ülések támlája dönthető komfort módba, ami hosszabb utakon pihentetőbb üléspozíciót biztosít.

Mind a négy ajtóban található kulacstartó, ami, ha belegondolunk manapság, amikor szinte mind saját kulaccsal rohangálunk egyértelműnek kellene lennie minden autóban, mégis sok esetben más autókban zötykölődik valahol a földre helyezve. Ugyanígy általánosan hiányolom a napszemüveg tartót és pozitív meglepetés, hogy az S-Cross a félve őrzött napszemüvegemet is a „helyén kezeli”.

A műszerfal átlátható és könnyen kezelhető, az infotainment rendszer – amit talán már sokan ismerhetünk – megbízhatóan működik. Nem fagy le, nem lassú, és amikor bekapcsoljuk, minden gyorsan, gördülékenyen zajlik. Itt fedezhető fel némi újdonság, az Uniós normákra tekintettel került bele fáradtság érzékelő kamera és folyton pittyegő elektronikai segédletek. Ha kommentben le tudnátok írni, hogy a jó nyavajába lehet kikapcsolni az 1km/h-s sebességtúllépést büntető jelzést az közelebb vinne ahhoz, hogy ilyen autót vegyek. Egy ponton meguntam a menüben turkálni érte és inkább felhangosítottam a zenét. Ekkor tapasztaltam, hogy a hangélmény egészen jó, szépen szól a gyári hangrendszer.

Négykerék-meghajtás és terep képességek – Bárhol, bármikor

A Suzuki S-Cross igazi ütőkártyája az AllGrip négykerék-meghajtás, ami a havas vagy saras úton való közlekedést gyerekjátékká teszi. Na jó, azért itt nem a Somogybabod Offroad fesztiválra kell gondolni, de az átlagautós nehézségeit simán leküzdi. Az autó intelligensen osztja el a hajtást a kerekek között, így mindig megkapjuk azt a plusz tapadást, amire szükségünk van, legyen szó egy csúszós városi útburkolatról vagy egy sáros erdei ösvényről. Ráadásul a rendszer még a különböző vezetési módokhoz is igazodik, így mindig a megfelelő beállításokkal haladhatunk. Soha nem felejtem a bemutatókor annak idején milyen élvezeteset csapattam vele a Mátra szerpentinjein. Igen, ezzel az autóval is lehetet élményt szerezni!

Motor és teljesítmény – Takarékos dinamika

Az 1.4-es turbómotor nem egy erőmű, de meglepően dinamikus és csendes. A mild hibrid rendszernek köszönhetően egyszerre kapunk nyomatékos vezetési élményt és takarékosságot. Ha belelépünk a gázba, a motor egész vehemensen képes megindulni, de persze ne várjunk tőle sportautós teljesítményt – elvégre egy családi crossoverről beszélünk. Ennek ellenére, a hatsebességes manuális váltóval nagyon élvezetes vezetni, egy igazi „mechanikus” érzés, ami sok mai autóból már hiányzik. Tartósan sietős autópálya tempóban órákon keresztül, nyugodtan alvó gyermekkel a fedélzeten is kényelmesen oldottuk meg vele a hétvégi programot.

Ami viszont igazán meggyőző, az a fogyasztás. Városban és országúton egyaránt takarékos, még a négykerék-meghajtással és nem annyira odafigyelve is 6-7 liter körüli értékeket produkál, ami egy ekkora autótól szép teljesítmény.

Futómű és komfort – A zord magyar utakon is kényelmes

A Suzuki S-Cross futóműve kifejezetten puha és kényelmes, ami a hazai, nem éppen tökéletes útviszonyokon különösen fontos. Minden kisebb-nagyobb kátyút kellemesen elnyel, nem rázza szét az utasokat, és az autópályán is simán suhan, kifejezetten csendes utazást biztosítva. A rugózás és csillapítás jól kiegyensúlyozott, így a városi és vidéki utak egyaránt élvezetesek benne. Érdekes, hogy ennél az autónál maga a motor csendes, nem a zajcsillapítás van túltova. Finom, kiforrott japán műszer ez.

Ár-érték arány – Igazi nyerő választás

Az autó ár-érték arányban a piacon talán az egyik legjobb ajánlat. A mild hibrid, manuális alap modell akciósan 8.250.000 forintért elérhető, amiért cserébe egy olyan crossoverhez juthatunk, amely mindent tud, amire egy modern családi autónak szüksége van. A szerintünk optimálisan felszerelt GL+ modell 8.450.000 forint, míg az összkerékhajtású AllGrip modell 9.200.000 forinttól vihető haza, a csúcsváltozat panoráma tetővel pedig kicsivel lóg túl a 10 millió forintos határon.

Összességében a Suzuki S-Cross 1.4 mild hibrid AllGrip GL+ egy olyan autó, ami nemcsak a megbízhatóságával és a mindennapok során nyújtott praktikumával nyer meg, de azzal a nyugodt, egyszerű bájjal is, amit a külső és a belső egyaránt sugároz. Ideális választás azoknak, akik egy olyan autót keresnek, amely mindig kiszámíthatóan teljesít, legyen szó városi közlekedésről, terepről vagy éppen egy hosszabb családi kirándulásról. Megnyugtató a Suzuki által adott 3 + 7 év garancia is.