Rendkívüli elismerésben részesült a Honda e, a kompakt elektromos autó ugyanis elhódította a legjobbak legjobbjának járó „Red Dot: Best of the Best 2020” díjat. A Honda jövőbe mutató négykerekűje az autók mezőnyében vitte el a pálmát.
40 profi szakember ítélte oda a díjat a Honda e számára
A Red Dot dizájndíj létrehozóit „Az elismerésre méltó dizájn és kreativitás keresése” jelmondat motiválta. Arra törekszenek, hogy felkutassák, egyszersmind kitüntessék a legjobb formatervezőket, ügynökségeket és vállalatokat szerte a bolygón. A nemzetközi zsűri negyven profi szakembert tömörít, az évente esedékes díjátadó pedig az egyik legjobban várt esemény a dizájn és a divat világában. A minden évben átadott Red Dot kitüntetéseket terméktervezéshez, márkaépítéshez és kommunikációhoz kapcsolódó munkák nyerhetik el, amelyeket aztán kiállítanak a Red Dot Design Museumban. A tárlatnak stílszerűen az esseni Design Zentrum Nordrhein-Westfalen ad otthont.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Honda e: kifinomultság és aerodinamikai hatékonyság
A Honda e kapcsán Makoto Iwaki, a márka kreatív igazgatója elmondta: „Különleges, kortárs stílusával a Honda e kétséget kizáróan megérdemelte a Legjobbak legjobbjának járó kitüntetést.” A tisztán elektromos üzemű, kifejezetten modern városi környezethez fejlesztett Honda e az első modell, amit az elektromos átállás jegyében vezetett be a vállalat.
A jellegzetes első és a LED hátsó lámpáktól kezdve, a töltő középre helyezett csatlakozóaljzatán át, a letisztult vonalvezetésig minden egyes apró részlet a kifinomultság és az aerodinamikai hatékonyság érdekében született. Ezért is mondhatjuk, hogy a Honda e már az urbánus közlekedési eszközök következő nemzedékét képviseli. A céltudatos formatervezési filozófia hívta életre a hagyományos visszapillantó-tükrök helyett alkalmazott Oldalsó Kameratükör Rendszert is.
A tisztán elektromos üzemű Honda e elődje a 2017-es Frankfurti Autószalonon tűnt fel elsőként. Ekkor mutatták be az Urban EV Concept névre keresztelt tanulmánymodellt. Lélegzetelállító vonalai a 2018-as Car Design Award zsűrijének tagjait is megbabonázták, így az Év tanulmányautójának választották az újoncot. Ezt követően az e Prototype koncepcióautó vonta magára a figyelmet.
Először a világpremierjének otthont adó 2019-es Genfi Autószalonon, majd a Milánói Divathéten, ahol a Honda experience – Casa Connessa Tortona ékköveként tekinthette meg a nagyközönség. A Honda elsőként vett részt a divatvilág legnagyobb rendezvényén, ahol nemcsak járműveivel, hanem kiállítási területével is lenyűgözte a látogatókat.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Jutalmazták az új motorkerékpárt is
Még egy díjjal büszkélkedhet az ázsiai cégóriás, hiszen a döntőbizottság választása a különleges, kiváló terméktervezésért járó kategóriában a CBR1000RR-R Fireblade SP motorkerékpárra esett. Ez a modell az 1992-ben életre hívott Fireblade család legújabb, legmodernebb tagja. Tervezésekor a „Versenyre született” jelmondat határozta meg a mérnökök munkáját. A tesztekben a Honda házon belüli motorsport-szakértői, a Honda Racing Corporation (HRC) tagjai is részt vettek, erre utal a CBR1000RR-R Fireblade SP piros-fehér-kék színekből összeállított fényezése is.
A Honda termékei számos alkalommal nyűgözték már le a Red Dot döntőbizottságát. A Legjobbak legjobbja lett például a Honda S2000 (2001) és a Civic (2006), valamint Red Dot díjat kapott az európai Accord Tourer (2008) és az Insight (2009) is.