Kezdőlap Autók Teszt Öcsi – BMW 230i coupé teszt

Öcsi – BMW 230i coupé teszt

Mindenki ismer egy bizonyos „öcsit”. Az „öcsi” általában kisebb fiútestvért jelent, de némi pejoratív értelemben vidám, huncut felnőtt emberekre is ráaggatható becenév. Egy öcsi az én képzetemben a nagyobb „bátyó” mellett általában kicsit élénkebb, próbál korát és termetét meghazudtolóan a nagyok közt bizonyítani, néha rendetlenkedik, de mindezzel együtt nagyon szerethető. De hogy kerül ez az okfejtés most ide? A BMW nagyobb tesójának, az M440i-nek a tesztjét követően került hozzánk a megújult BMW 230i coupé és ami a tapasztalataimat összegzi: ez egy igazi Öcsi, a szó legjobb és legvirgoncabb értelmében!

Piros póló, sportcipő

Jól áll neki a tűzpiros szín. Tovább perzseli a sportos vonalakat, amelyek játékosan futnak végig a karosszérián. A lámpák talán tudatosan kicsit eltérnek az eddigi BMW hagyományoktól, olyan mintha az autó egy videójátékból tévedt volna a közútra. A pixeles felépítés mellett a klasszikus coupé vonalvezetést megtartva lett nagyon modern az összkép. A 19-es felnik nagyon illenek az autóhoz.

M-es (méretű) kényelem

Jól rímel a külsőhöz a konyak színű, M-sport kiegészítőkkel feldobott belső tér. Az elképesztően kényelmes M-es sportülések jó tartást adnak az elöl ülőknek, hátul azért kisebb a hely benne, mint egy 4-es BMW modellben, de nem volt lehetetlen feladat a gyerekülést betenni és rövidebb úton itt felnőttként helyet foglalni. Még digitálisan állítható légkondi is jár a hátsó utasoknak, szóval nem vicc, a BMW számított hátul emberekre.

A frissített BMW 230i coupé is megkapta az ívelt, teljesen digitális első műszeregységet, amelyen szépen és gyorsan fut minden funkció. A kormány megfelelően vaskos, sportos vezetői pozíció alakítható ki az autóban. Minden gomb, kallantyú masszív hatást kelt. Sportos autóhoz mérten jól pakolható, mind az ajtókban mint a középkonzolon jó méretű tárolókat találunk és a csomagtér is meglepően nagy. Elhúzható napfénytető adja meg a feelinget, a napfény mellett pedig még valami beszűrődhet: némi igazi, BMW-s motorhang!

Csapatás, indul!

De lássuk milyen vele csapatni, mert ennek az autónak pont ez a lényege. A BMW a 230i modelljében meghagyta a kizárólagos hátsó kerék hajtást. Ez azért nagyon jó, mert aki kicsit is szeretné átélni a régi BMW-k vezetési élményét ezzel az autóval igazán megteheti. A motor egy 2 literes turbós, 245 lóerős benzines erőforrás, amely 5,9 másodperc alatt röpíti 100 km/h sebességre az autót.

Nem csak az értékek sportosak, a körítés is. Meglepően jó hangja van négyhengeres motornak, mély, öblös orgánumban duruzsol mind a 2 kipufogó. Sport módban még erőteljesebb a szólam és közvetlenebb a gázreakció. Nem érzem gyengének, még a nagytesó M440i-ből kiszállva sem, mert az inkább egy grand tourismo-s irányban sportos utazóautó, ez meg ugye Öcsi, aki sokkal virgoncabb és ez a méretének valamint játékosra rajzolt fizimiskájának köszönhetően igencsak jól áll neki.

A kistesóhoz illik még kipörgő hátsókerékkel megindulni egy felhajtón, keresztbe tenni egy néptelen parkolóban és élvezni, ahogy minden nagyobb gázfröccsnél úgy mozog a feneke, mintha buborékok csiklandoznák. Eszméletlenül jó ezt a minden pillanatban élő, fickándozó kis kölyök BMW-t terelgetni, játszani, bolondozni vele. Néha megkergetni, hogy érces hangján odamorduljon és gyorsulni vele egy akkorát, hogy sok „nagyfiú” tág pupillákkal bámul csak utána… Megvadul ha akarod, de egy határozott kormánymozdulattal visszateszed a helyére, az ívre. Az ereje nem uralhatatlan, de észnél kell lenned, hisz te vagy a felnőtt: igen, ezt az autót még vezetned kell, a szó legnemesebb értelmében! Aztán a szigor addig tart, amíg ki nem hozza az eleven kisgyereket belőled, elengeded a gyeplőt Sport + módban: vágyod vele az újabb kanyart: betámaszt, nem esik le az ívről, koncentrál, hiszen Ő a nagyokkal versenyzik és nagyon akar győzni, nem ismer lehetetlent…

Ebben az autóban úgy éreztem tudom élvezni a vezetést és újra gyermeki autómámorban fürdeti meg a lelkem. Bolondoztunk szerpentinen, a Balaton környékén, de az autópálya is jól állt neki, egész nagyfiús komolysággal, stabilan bírta a gyűrődést. Persze ha azt akarod minden izgalom nélkül rezzenéstelen módon is el tud vinni A-ból B-be, de minek tennéd, ha közben kalandokat élhetsz át ezzel a tökéletesre csiszolt játékszerrel.

Mennyibe kerül ez az önfeledt autózás?

A BMW a sok sportos mód ellenére sem büntetett az étvágyával: 7-8 liter között el lehet járni vele. Talán az egyetlen negatívum a kissé feszes futómű, ami úthibákon azért érezhetően halad át. Ez ugyanakkor nem az autó, hanem ahogy a neve is mutatja: az út hibája.

A BMW 230i coupé tesztautó ára 20 millió alatt pár százezer forinttal állt meg. Ebben már benne van a „M” sportcsomag, kiválóan és gyorsan kapcsolgató automata váltó, napfénytető, sport ülések és sok más extra. A BMW 220i coupé kétliteres 184 lóerős benzines motorral már 16.766.000 Ft-tól indulóan partner lehet a mókában, bár ezt az M csomagot ki nem hagynám belőle. A pénzünkért viszont egy igazi boldog élményautót kapunk, ami a mindennapi használathoz is teljesen jól alkalmazkodik.