SHARE NOW néven folytatja tovább működését márciustól a budapesti népszerű prémium autómegosztó, a DriveNow. Az Európa 16 városában működő, több mint 14 ezer autót működtető car sharing rendszerben, a SHARE NOW-ban már kilométerkorlát nélküli napidíjas csomagok is elérhetőek. Ráadásul a közösségi autósoknak immár az országos autópálya-használatért sem kell külön fizetniük. Ez a főváros határain kilépve lényegesen nagyobb szabadságot jelent majd az új autómegosztó felhasználóinak.
Egyetlen applikációval az új autómegosztó nagyobb mozgásteret ad
A felhasználók immár napidíjas csomagokat is választhatnak, amelyeknél nincs kilométermegkötés. A foglalásnál fizetendő biztosítási összeg ezentúl legtöbb modelljük esetében az országos autópályahasználatot is fedezni fogja. „A siker kulcsa a tapasztalataink szerint az, hogy milyen fokú szabadságot és mobilitást tudunk biztosítani a felhasználók számára. Ezért térben, időben és hozzáférésben is igyekeztünk nagyobb mozgásteret teremteni az ügyfeleinknek” – tette hozzá Fischer Péter, a SHARE NOW magyarországi vezetője. A térbeli szabadságot a kilométermegkötés elhagyásán és az autópályahasználaton túl az növeli, hogy a korábbi 13 helyett immár 16 nagyvárosban érhető el a világon a szolgáltatás egyetlen applikáció használatával. Az időbeli megkötés a napi díjas csomagok megjelenésével csökken. Továbbá a korábbi első 15 perc helyett 20 percig lehet ingyenesen lefoglalni az autókat. A hozzáférés nagyobb szabadságát pedig a bővülő autóflotta, valamint az biztosítja, hogy az ügyfelek mindent el fognak tudni intézni az applikáción belül, az adatmódosítástól a kárbejelentésig.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Autómegosztó = a közlekedés szabadsága
„A közlekedés szabadsága nem azt jelenti, hogy súlyos költségek árán fenntartunk leginkább garázsban álló, jelentős részben erősen használt, 10-15 éves, így a környezetre is káros autókat. Sokkal inkább azt, hogy minden esetben kiválaszthatjuk a számunkra legkényelmesebb, leggyorsabb és fenntartható közlekedési lehetőséget” – emelte ki Fischer Péter.
Ilyen lehetőségek mellett pedig egyre inkább kérdésessé válik a saját autó létjogosultsága a városban, derült ki a SHARE NOW által 11 városban, közel 11 ezer fő bevonásával készített kutatásból. Koppenhágában a felhasználók 16 százaléka állt el az autóvásárlás gondolatától a szolgáltatás miatt. Rómában az ügyfelek 14,4 százaléka döntött ugyanígy. A legalacsonyabb értéket Bécsben mérték, itt 7,8 százalék volt. Iparági kutatásokból továbbá az is látszik, hogy egyetlen közösségi autó 4-6 parkolóhelyet szabadít fel a nagyvárosokban, elsősorban az autók folyamatos mozgásának köszönhetően. Berlinben például a szakértők számítása szerint 12 ezer parkolóhely szabadult fel a szolgáltatás elindítása óta.
Jól működő mobilitási rendszerek
„A közlekedési lehetőségeket nem érdemes önállóan vizsgálnunk, az egyetlen kérdés, hogyan tudunk egy városban A-ból B-be gyorsan, kényelmesen, kedvező áron eljutni, ráadásul úgy, hogy az utazás valódi élmény is legyen. Az ilyen, jól működő mobilitási rendszerek a városi közlekedésszervezés digitalizálódásával párhuzamosan a folyamatos adatelemzésre épülnek. Látni kell, hogy a közlekedők milyen eszközöket milyen módokon használnak. Ebben pedig a közösségi autózás fejlett digitális technológiái nélkülözhetetlen szerepet játszanak” – mutatott rá Fischer Péter. Ennélfogva a közösségi szolgáltatók és a városvezetés együttműködése nélkülözhetetlen. Az előbbi a városi autózás mély ismeretével, az utóbbi egy a mobilitási rendszer minden elemét támogató intézkedéssel, továbbá a szakmai együttműködéssel kapcsolatos nyitottsággal tehet a városi közlekedés fejlesztéséért.
A korábban regisztrált felhasználók egy linkkel találkozhatnak a DriveNow alkalmazásban. Innen egyszerűen tölthetik le a SHARE NOW appot, és költségmentesen menthetik át az adataikat. Új regisztráció nem szükséges. A meglévő üzleti és magán kredit automatikusan elérhető az új SHARE NOW appban.