Karl Lagerfeld legendás divattervező és fotós szakmai sikerei mellett merész, egyedi stílusával, meghökkentő, olykor megbotránkoztató kinyilatkoztatásaival, őszinteségével, fekete napszemüvegével és lófarokban hordott hajával örökre beírta magát a divattörténelembe. Ezt se hagyd ki: Enzo Ferrari élete limitált kiadású Montblanc tollakon elevenedik meg
Szívéhez nemcsak a divat, hanem az autók világa is nagyon közel állt, persze ez nem véletlen, hiszen az autók és a divat gyakran járnak kéz a kézben. Lagerfeld fotózott a Pirellinek és az Opelnek. Utóbbi márka 2015-ös Corsa naptárához Lagerfeld azóta méltán elhíresült macskája, Choupette állt modellt. Gazdája a kamera másik oldalán állva bizonyította be már sokadjára, hogy a fotózáshoz is tökéletesen ért.
Mercedes, BMW, Bentley
30 évesen, két súlyos autóbaleset után – mindkét esetben elaludt a kormány mögött – Lagerfeld inkább sofőröket alkalmazott. Utálta a sebességet és a krómot az autókon. Hiába élt Párizsban, a francia autókínálatot túl unalmasnak, a francia autókat pedig „szörnyűnek” titulálta. Egy 1985-ös interjújában így nyilatkozott: a francia autók három nap használat után már zörögnek. Többnyire német autói voltak, akkoriban vidéken egy Mercedes G és egy T modell, Párizsban két BMW, Monte Carlóban pedig egy Mitsubishi Pajero és egy Bentley. Tipp: Dizájner utazótáskát készített a Volvo, nem fogod elhinni, hogy miből
A következő oldalon az is kiderül, melyik volt Lagerfeld kedvenc autószíne.
Fehér, ezüstszürke, fekete, tengerészkék
Amikor a kedvenc autószínéről kérdezték, azt mondta, az mindig attól függ, hogy hol használja: „Franciaország déli részén a fehér autók nagyon elegánsak, itt Párizsban rettenetesek. Kaliforniában a színes autók szépek. Itt a városban az ezüstszürke fémes színek a legjobbak, gyakorlatilag alig látod az autókat. Ez szerintem praktikus. Szeretem a tengerészkéket, bár ez eléggé közönséges és minden porszem meglátszik rajta. A fekete is jöhet – különösen a napsütésben mutat jól. Jean Patou (divattervező) egy időben Franciaország déli részén egy fehér autót használt, fekete sofőrrel, itt pedig egy fekete autót fehér sofőrrel. Akkor ez maga volt a stílus – ma már rasszizmus lenne.”
Minimalista, exkluzív dekoráció Lagerfeld autójában
Élete során két egyedi kialakítású BMW–vel is megörvendeztette a közönséget és persze saját magát. A márka Individual részlegével együttműködve 1992-ben egy BMW 7-est, 2000-ben pedig az L7-es limuzin egy hosszabbnál is hosszabb változatát vette kezelésbe a divatmogul. Minimalista, de exkluzív dekoráció, egyedi fényezés, bőrülések és high-tech megoldások (pl. fax, videó-lejátszó), azaz igazi Lagerfeld stílusjegyek köszöntek vissza a BMW klasszikusain. A BMW 7-es modelljét saját maga is használta, szigorúan csak sofőrrel és mindig az első ülésen utazott.
A két egyedi kiadású luxusautó ma a müncheni BMW Welt múzeumban látható. Szerette, ha egy autónak volt belmagassága. Pont ezért kedvelte például a buszokat. Bár sajátja nem volt és nem igazán közlekedett rajtuk, ha mégis kisbusszal utazott, azt nagyon élvezte. A kocsik belső terét kis szobáknak tartotta, ahol az üléseknek kényelmesnek, a kiegészítőknek szépnek kellett lenniük, a légkondinak tökéletesen kellett működnie, a sztereónak pedig tisztán szólnia. A beépített telefont is elengedhetetlennek tartotta. Ezt is ajánljuk: A Los Angeles-i Autószalonon mutatták be Barbie csillogó verdáját
Reklámarc is lett Lagerfeld
2010-ben sokak megdöbbenésére a Volkswagen reklám kampányában tűnt fel. A márka egyes modelljeihez elérhető STYLE speciális kiegészítő csomagot népszerűsítette Lagerfeld. A reklámfilmben természetesen tökéletesre szabott öltönyt, fehér, galléros inget, bőrkesztyűt és napszemüveget viselt.
Az autókról, akárcsak a divatról úgy tartotta: „amit ma nem találsz szépnek, azt lehet, hogy a múltban szépnek találtad, és fordítva. Lehet ma valami rettenetes, de holnap újra szép lesz.”
Ezeket a cikkeket is ajánljuk: