A legnagyobb újítás az erőforrást illeti

A belépő modell 2,0 literes, négyhengeres, turbóbenzin motorral funkcionál, mely 265 lóerős és 400 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Ez 20 lóerővel jelent többet, mint a facelift előtti Macan esetében. Viszont 100 kg mínuszt is jelent egyben a most következő erőforrásokhoz képest. A Macan S és GTS modellekbe ugyanazt a 2,9 literes, biturbós V6-os motort szerelték. Az előbbiben 380 lóerőt és 520 Nm nyomatékot, utóbbiban, a legizmosabb kivitelben 440 lóerőt és 550 Nm-t teljesít. A Macan S tehát 26, a GTS pedig 60 lóerővel gazdagodott. Mindegyik motor a Porsche 7 fokozatú duplakuplungos (PDK) váltójával van kiváló összhangban és ennek segítségével jut el az erő a hajtott kerekekhez.

porsche-macan-rear

Dízel erőforrás már a korábbi verzióban sem volt, az elektromos változat viszont 2023-ban már érkezik. Azt gondolom, méltóságteljes erőforrással búcsúzik a Macan a frissített változattal az elektromosítás előtt. A GTS-nél a légrugó immár a szériafelszereltség részeként van jelen, komfortosabb, sportosabb vezetési élményt tulajdonít a sofőrnek. Az elődhöz képest 10, illetve 15 százalékkal feszesebb az első és a hátsó adaptív csillapítású, légrugós felfüggesztés. Az autó magassága egy gombnyomással állítható, az alaphelyzethez képest 35 mm-rel emelhető és 25 mm-rel csökkenthető a hasmagasság.

porsche-macan-side

Az autó menetdinamikája, úttartása egészen egyedülálló, az úthibákat is jól kezeli, a peres abroncsok ellenére sem ráz nagyon, viszont napi használatra a komfort és a fogyasztás végett a Macan S mellett tenném le a voksom. Ha sportosabb fokozatba kapcsolunk az üzemmódválasztó segítségével, az aszfalthoz közelebb fekszik az autó és annál sportosabb az élmény. Nem véletlen, hogy a Macan GTS versenypályán is megállja a helyét!

Ez is érdekelhet:

1
2
3