A vagány külső dögös belsőt rejt
A műbőr-szövet borítással ellátott combtámaszos ülések jó tartást biztosítanak. A szénszálas műszerfal ugyan erősen követi a sztenderdeket, de jól áll az autónak. Összhangban az autó külső megjelenésével, belül is megtaláljuk a sportos elemeket.
Ilyenek például az alulról hajlított sportkormány, a csúszásgátló fémmel ellátott pedálok, illetve az automataváltó kar kialakítása. Egyértelmű utalás ez a motorháztető alatt lakozó 120 lóerős motorra, amit mára összhangban a trendekkel, villanyhajtás egészít ki.
A Rio ugyanis megkapta a Kia lágy hibrid (MHEV) EcoDynamics+ hajtásláncát. Ennek főszereplője továbbra is a belső égésű motor – jelen esetben egy 1.0 literes, turbós, közvetlen befecskendezésű T-GDi blokk – de a 48 voltos rendszer az elektronikus nyomatékszabályozással és regeneratív fékrendszerrel még gazdaságosabbá teszi a Kia Riot. A fékenergia-visszanyerésből származó elektromosságot az autó a csomagtérben elrejtett akkumulátorban tárolja el. Így a lágy hibrideknél megszokott módon a hajtáslánc több energiával gazdálkodhat egy sima benzines autóhoz képest. Ennek egyetlen hátrányát a csomagtartó mérete érzi meg, egy 4 fős utazáshoz a bőröndök számát alaposan le kell csökkenteni.
Ismerd meg a Rio vezetéstámogató rendszerét, a cikk végén pedig az árát is eláruljuk.