Mexikóig is eljutott a Laurin & Klement LW-tricikli

E sikereik után rövidesen más exportpiacokon is keresetté váltak az L&K termékei, 1908-ban például néhány Laurin & Klement LW-triciklit és teher-oldalkocsis motorkerékpárt egészen Mexikóig szállítottak ki. Egyhengeres motorjuk 780 köbcentiméter lökettérfogatával és 3,7 kW (5 LE) teljesítményével tért el azonos típusjelű elődjétől. A háromkerekű Laurin & Klement LW vázaként szilárd csőkonstrukció, az 1150 milliméter nyomtávú első tengely felfüggesztéseiként pedig két félelliptikus rugó szolgált. A tengelytáv 1650 milliméter volt, s a hajtott hátsó kerék rugózatlan kivitelben készült. A szalagfék eleinte csak a hátsó kerékre hatott, később azonban már mindhárom kereket fékezte. A motor előtt elrendezett vízhűtő két sűrűn bordázott, oldalra kihelyezett blokkból állt, a hűtőkör pedig a termoszifon-elv szerint működött. A forróvíz felül áramlott a hűtőbe, ahol hőmérséklete csökkenésével megnövekvő sűrűsége következtében egyre lejjebb süllyedt, majd alulról ismét visszavezették a motor felé. Minél jobban felmelegedett a motor, annál intenzívebben érvényesült e hatás.

ŠKODA-tricikli-
1905 és 1911 között szerepelt a Laurin & Klement kínálatában az LW-tricikli

Konstrukciójából adódóan az úgynevezett párologtatófelületű karburátor működése is erősen függött a hőmérséklettől. Mivel az üzemanyag-levegő keverék a benzin egy kis tartályban megoldott, szabad elpárologtatásával jött létre, a konstrukció nem igényelt fúvókát, viszont nyáron lényegesen jobban működött, mint hidegben. A karburátor éppúgy az L&K saját fejlesztéseként született, mint az elektromágneses kisfeszültségű induktorral, valamint megszakítóval működő gyújtásrendszer. A motor kenéséről kéziszivattyúval eleinte maga a vezető gondoskodott, az állítható teljesítményű, automatikus rendszer csak később jelent meg. A kenőolaj nyomócsöveken jutott el a megfelelő helyekre.

Az LW-tricikli terheletlen saját tömege 160 kilogrammra adódott, hasznos teherbírása pedig 200 kilogrammot tett ki. Ennek megfelelően akár két utas is helyet foglalhatott bőrbevonatú dupla ülésén, akiket lemezpadlózat védett a felfröccsenő víztől és a portól. A teherváltozat a hűtő előtt zárt felépítményt hordozott, amelynek csővázas fedelére igény szerint további csomagokat is rögzíthettek.

1
2
3