szlalom-teszt peugeot
A Peugeot e-208 több, kifejezetten sportos hangolású családi ferdehátút is lekörözött a teszten

Kiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208.

Harmonikusan viselkedő autó – higgadtabb közlekedés

Egy autó manőverező képessége számtalan tényező összjátékán múlik, a tömegeloszlástól kezdve a futómű beállításán át az abroncsok tapadásáig. Akár a motorsportban szeretnénk tizedmásodperceket lefaragni a szintidőből, akár a forgalomban kényszerülünk elkerülő manőverre, az irányváltás precizitása, a karosszéria oldaldőlése, a kormányreakciók határozzák meg, hogy milyen sebességtartományban marad uralható a jármű. A vezető bizonytalankodását vagy tévedését megbocsátóan kezelő, kiszámíthatóan és harmonikusan viselkedő autóval magabiztosabban, higgadtabban közlekedhetünk. Egy olyan jármű, amely jelentős menetdinamikai tartalékokkal rendelkezik, adott sebességnél stabilabban reagál vagy másként megfogalmazva, ugyanazt a manővert gyorsabban képes végrehajtani.

peugeot teszt
A jávorszarvas-teszt nem más, mint egy szabványos körülmények között végzett elkerülő manőver

Az elektromos autók számos olyan tulajdonsággal bírnak, amelyek elméletben belső égésű motorral szerelt társaiktól eltérő viselkedést ígérnek. A jellemzően a tengelyek között, a padlóban vagy az alatt elhelyezett akkumulátornak köszönhetően rendkívül mélyen, koncentráltan összpontosul a tömegük, ami nagy általánosságban stabilabbá teszi őket – ám az akkumulátor miatt akár két-háromszáz kilogrammal nehezebbek is ezek a járművek, ezért csökken a mozgékonyságuk, dinamikus irányváltási képességük. Ez persze csupán az elmélet: ahogy fent említettük, a végeredmény itt is a harmonikus hangoláson, az összhangon, a kiegyensúlyozottságon múlik.

A cikk a következő oldalon a tesztvideóval folytatódik. 

1
2