Új funciók kerültek az elektromos MINI-be
Kifejezetten az elektromos MINI-nek készült a kormány mögötti 5,5 colos digitális műszerfal. A lekerekített sarkú, téglalap alakú kijelzőn olyan adatok jelennek meg többek között, hogy hány kilométert tudunk még megtenni az adott töltöttséggel, hány százalékon van az akksi töltöttsége, mennyi az átlag- és az aktuális fogyasztás. De kiírja a dátumot és a pontos időt is. Mögötte emelkedik ki a motor beindításakor az extraként kérhető HUD (Head Up Display), amely többek között az aktuális sebességet, a fontosabb közlekedési táblákat jeneíti meg. Bár én akárhogy is állítottam az ülés és a kormány pozícióját, a kormány felső része valahogy mindig kitakarta a HUD-kijelzőt. Így sajnos nem sok hasznát tudtam venni.
Az elektromos MINI-ben is megtaláljuk a műszerfalon, középen elhelyezkedő hatalmas, tányérformájú érintőképernyős kijelzőt. A MINI-dizájn egyik kötelező eleme ez, amelyet már a MINI 60 Years Edition jubileumi kiadásban megszerettünk. A menürendszer könnyen kezelhető, logikusan felépített, itt irányíthatjuk a navigációt, csatlakoztathatjuk a mobilt, választhatunk rádióadót, ellenőrizhetjük az autó beállításait. Az eDrive szolgáltatások részeként itt jelenik meg például, hogy hol található a legközelebbi töltőállomás. Az autó töltöttségi szintjét pedig nemcsak a MINI-ben ülve, hanem távolról a MINI Connect Applikációval is ellenőrizhetjük a mobilunk segítségével.
Az érintőképernyős kijelző alatt találhatók a kétoldali klíma tekerőgombjai, az ülésfűtés, a belső keringtető, a szélvédő fűtés gombjai, valamint a MINI-kre jellemző kapcsológombok. Középen sárga színnel virít a kulcs nélküli indításhoz szükséges Start/Stop gomb, mellette balra a tolatóóradar és ütközésfigyelmeztető kapcsolók, jobbra a kipörgésgátló és a vezetési módot változtató kapcsoló.
Elektromos autót vezetni trendi dolog
Budapestről Kiskőrösre mentem le az elektromos MINI-vel, ami tőlünk kb. 140 km, ebben városi út, autópálya és normál országút is van. Közel 100%-os töltöttségről indultam, ám mire megérkeztem, alig maradt 30 km-re elegendő energia az autóban. Ez nagyjából 170-180 km-es hatótávot jelent (a WLTP szerint 232 km teljes töltöttséggel). Oké, használtam a klímát, néha SPORT üzemmódba tettem, olykor erősebben gyorsítottam – érezni akartam az erejét, és a gokartos-feelinget.
Mit mondjak…meglehetősen izgultam, hogy elég szufla legyen az autóban, és leérjek vele töltés nélkül Kiskőrösre. Ahol nyugiban tudom éjszaka tölteni. Mert még nem vagyok hozzá szokva az elektromos autó használatához. Nincs igazán tapasztalatom, hogy mennyi időt vesz igénybe a töltés, félek, hogy nehezen találok a közelben töltőpontot. Mennyivel egyszerűbb begurulni egy benzinkútra, és 10-15 perc alatt megtankolni…!
Ám azt mondják, hogy aki elkezdi, az könnyen át tud állni. Egy kicsit kell csak változtatni az életünkön, kicsit kell más fejjel gondolkodni, talán egy kicsit jobban meg kell tervezni a napunkat, az útvonalat, ha e-autóval vágunk neki egy hosszabb útnak. Városi kökzlekedésre pedig kimondottan tökéletes egy e-autó! Ráadásul ha otthon is lehet tölteni, az ideális. Egy benzines/dízel autóval ezt nem lehet megtenni.
Elektromos autót vezetni különleges életérzés. Például azért, mert úgy érezzük közben, hogy mi is részese vagyunk ennek az új, tudatos, „zöld” trendnek, amiben menő dolog részt venni. Az pedig valóban elég trendi és jó érzés, hogy egy teljesen elektromos autóval kilométerenként nulla gramm szén-dioxidot és egyéb káros anyagot pufogunk ki a levegőbe.
A MINI Cooper SE fontosabb adatai
Indulóár: 10 500 000 Ft – állami támogatással 8 000 000 Ft
Teljesítmény: 184 LE és azonnali nyomaték
Gyorsulás: 0-60 km/órára 3,9 mp alatt; 0-100 km/órára 7,5 mp alatt
Hatótáv (WLTP): 232 km
Akkumulátor kapacitás: 32,6 kWh
Gyorstöltés: 80%-ra 2,5 óra alatt (11 kWh, váltóáram) / 80%-ra 3,5 óra alatt (50 kWh, egyenáram)
4 felszereltségi szint: S, M, L, XL
Ajtók száma: 3
Szállítható személyek száma: 4
Csomagtér: 211-731 liter