A Citroën Magyarországon is bemutatta a stílusos C4 X-et és elektromos változatát, az ë-C4 X-et. A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a középkategória középmezőnyébe tartozó ferdehátúak és SUV-k helyett más, egyedi alternatívát keresnek.
Egy kicsit SUV, egy kicsit fastback, egy kicsit szedán
A Citroën C5 X-hez hasonlóan az ë-C4 X és a C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi. A Citroën C4 X és az ë-C4 X kilóg a sorból: elöl megmaradtak a Citroën modellek jellegzetes idomai és formanyelve, de az autót körbejárva látszik, hogy a sziluettjük nagyon más, sokkal dinamikusabb.
Hosszabb lett az autó, ami nagyobb kényelmet biztosít a hátsó utasok számára, és nagy csomagteret, hogy a hagyományosabb csomagtartót kedvelő ügyfelek. Ezért minden egyes elemet a lehető legmesszebbre toltak: a fastback tetővonal így természetesebben folytatódik a csomagtérajtóban. A 4600 mm hosszú ë-C4 X, illetve C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helyük a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van, így családi autóként és ügyfélautóként is megállja a helyét. Az autó hosszúságát ellensúlyozandó mindez nagyobb hasmagassággal és speciális védőelemekkel párosul, amitől az a benyomásunk, hogy a jármű szinte ugrásra kész.
Az új Citroën C4 X hangvezérlést is kapott
Az új ë-C4 X és C4 X kínálatában is megtalálható a Citroën C5 X-en bevezetett legújabb Citroën infotainment kommunikációs felület.
Az új My Citroën Drive Plus interfész egy 10” HD képernyőn kommunikál, és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az érintőképernyős okostelefonok és tabletek révén népszerűvé vált widgeteknek köszönhetően a különböző alkalmazások, illetve tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén. Az új interfész a természetes beszédet is felismerő hangvezérlő funkcióval rendelkezik. A „Hello, Citroën” vezényszóra bekapcsoló digitális személyi asszisztens azonnal megérti az utasításokat, válaszol a kérdésekre és végrehajtja a parancsokat. A rendszer 20 világnyelven ért, vizuális visszajelzésekkel szolgál, és a különböző fedélzeti rendszerekhez – légkondicionáló, audiorendszerek, telefon és csatlakoztatott hangszolgáltatások – intézett sokféle parancsra reagál.
A „repülő szőnyeg effektus”
A vezető és az utasok számára láthatatlan, ám a kényelmes utazáshoz nélkülözhetetlen, hogy a Citroën felfüggesztési rendszere mechanikus ütközők helyett két hidraulikus ütközőt használ (minden felszereltségi szinten széria). Egyszerűen fogalmazva, a rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére, ami a „repülő szőnyeghez” hasonló érzetet eredményez – mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel; ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál.
A C4 többféle motorverzióval érkezik
Magyarországon a C4 X motorválasztéka két Citroën PureTech benzinmotort és egy dízelmotort, az ë-C4 X-é pedig egy 100%-ban elektromos motort foglal magában. Az ë-C4 X akár 360 km-es hatótávolságra is képes a WLTP-ciklus szerint. A 100 kW-os villanymotor 136 lóerővel és 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal szolgál, Sport üzemmódban 9,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 150 km/óra. Az 50 kWh-s akkumulátor nagyfeszültségű (400 V) és lítiumion típusú.
Emellett az alábbi motor/sebességváltó kombinációk állnak rendelkezésre:
Benzinesből a PureTech 100 Stop & Start Euro 6.4, 6 fokozatú kézi váltóval és a PureTech 130 Stop & Start Euro 6.4, EAT8 automata váltós. Ezen felül egy dízelváltozat is elérhető lesz, a BlueHDi 130 Stop & Start Euro 6.4, EAT8 automata váltóval.
Fotók: Citroën Magyarország és DMB
Kapcsolódó: