A Citroën Magyarországon is bemutatta a stílusos C4 X-et és elektromos változatát, az ë-C4 X-et. A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a középkategória középmezőnyébe tartozó ferdehátúak és SUV-k helyett más, egyedi alternatívát keresnek.

citroen e c4 x

Egy kicsit SUV, egy kicsit fastback, egy kicsit szedán

A Citroën C5 X-hez hasonlóan az ë-C4 X és a C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi. A Citroën C4 X és az ë-C4 X kilóg a sorból: elöl megmaradtak a Citroën modellek jellegzetes idomai és formanyelve, de az autót körbejárva látszik, hogy a sziluettjük nagyon más, sokkal dinamikusabb.

Citroen e-C4 X

Hosszabb lett az autó, ami nagyobb kényelmet biztosít a hátsó utasok számára, és nagy csomagteret, hogy a hagyományosabb csomagtartót kedvelő ügyfelek. Ezért minden egyes elemet a lehető legmesszebbre toltak: a fastback tetővonal így természetesebben folytatódik a csomagtérajtóban. A 4600 mm hosszú ë-C4 X, illetve C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helyük a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van, így családi autóként és ügyfélautóként is megállja a helyét. Az autó hosszúságát ellensúlyozandó mindez nagyobb hasmagassággal és speciális védőelemekkel párosul, amitől az a benyomásunk, hogy a jármű szinte ugrásra kész.

Az új Citroën C4 X hangvezérlést is kapott

Az új ë-C4 X és C4 X kínálatában is megtalálható a Citroën C5 X-en bevezetett legújabb Citroën infotainment kommunikációs felület. 

Citroen e-C4 X utastér

Az új My Citroën Drive Plus interfész egy 10” HD képernyőn kommunikál, és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az érintőképernyős okostelefonok és tabletek révén népszerűvé vált widgeteknek köszönhetően a különböző alkalmazások, illetve tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén. Az új interfész a természetes beszédet is felismerő hangvezérlő funkcióval rendelkezik. A „Hello, Citroën” vezényszóra bekapcsoló digitális személyi asszisztens azonnal megérti az utasításokat, válaszol a kérdésekre és végrehajtja a parancsokat. A rendszer 20 világnyelven ért, vizuális visszajelzésekkel szolgál, és a különböző fedélzeti rendszerekhez – légkondicionáló, audiorendszerek, telefon és csatlakoztatott hangszolgáltatások – intézett sokféle parancsra reagál.

A „repülő szőnyeg effektus”

A vezető és az utasok számára láthatatlan, ám a kényelmes utazáshoz nélkülözhetetlen, hogy a Citroën  felfüggesztési rendszere mechanikus ütközők helyett két hidraulikus ütközőt használ (minden felszereltségi szinten széria). Egyszerűen fogalmazva, a rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére, ami a „repülő szőnyeghez” hasonló érzetet eredményez – mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel; ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál.

A C4 többféle motorverzióval érkezik

Citroen C4 és e-C4 X

Magyarországon a C4 X motorválasztéka két Citroën PureTech benzinmotort és egy dízelmotort, az ë-C4 X-é pedig egy 100%-ban elektromos motort foglal magában. Az ë-C4 X akár 360 km-es hatótávolságra is képes a WLTP-ciklus szerint. A 100 kW-os villanymotor 136 lóerővel és 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal szolgál, Sport üzemmódban 9,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 150 km/óra. Az 50 kWh-s akkumulátor nagyfeszültségű (400 V) és lítiumion típusú.

Citroen C4 és e-C4 X

Emellett az alábbi motor/sebességváltó kombinációk állnak rendelkezésre:
Benzinesből a PureTech 100 Stop & Start Euro 6.4, 6 fokozatú kézi váltóval és a PureTech 130 Stop & Start Euro 6.4, EAT8 automata váltós. Ezen felül egy dízelváltozat is elérhető lesz, a BlueHDi 130 Stop & Start Euro 6.4, EAT8 automata váltóval.

Fotók: Citroën Magyarország és DMB

Kapcsolódó: