A Bentley és annak egyedi tervezésű autókkal foglalkozó divíziója a Mulliner, végre leleplezte a hónapok óta várva várt új modellt. A nagyszabású bemutató helyett egy online leleplezéssel kellett beérnünk, tekintve, hogy a Genfi Autószalon elmaradt. Az állak azonban még így is koppantak, amikor megjelentek az első képek a Bentley és a Mulliner közös tervezésű autójáról, amely a Bacalar nevet kapta.
Már a bejelentés előtt elkelt az összes
A kézzel készült autócsodát 650 lóerő és 12 henger hajtja, amitől a Bacalar 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 330 km/h-t fogja súrolni. A szupergazdag tulajdonosoknak azonban várhatóan 2021 első feléig kell várniuk, hogy megkaphassák az átszámítva 715 millió forintba kerülő sportautójukat, amely a Bentley első kétüléses autója lesz 1930 óta.
A közel kétmillió angol fontba kerülő Bacalarból mindössze 12 darabot fognak gyártani, mégis már egy éve, az első bejelentés után elővételben elkelt az összes. A leendő tulajdonosoknak lehetőségük lesz a Mulliner tervezőivel közösen dolgozni a készülő autókon. Többek között kiválaszhatják az autó kárpitozásához használt anyagokat és színeket, továbbá a tervezés minden további szakaszában is résztvehetnek.
Bentley Bacalar a fenntarthatóság jegyében
A Bacalar egyediségét mi sem bizonyítja jobban, mint a belsejéhez használt fa elemek, amelyek 5000 éves fáktól származnak. Bizony, jól olvastátok, nem elírás, valóban ötezer éves fákat használnak a tervezők. A Bacalar műszerfalának díszítéséül szolgáló nem mindennapi anyag ugyanis nem más, mint természetes módon konzervált fafajták. Ezeket évezredeken át föld és víz őrizte meg eredeti formájukban, hogy végül az Egyesült Királyság folyóiból, tavaiból és mocsaraiból ássák elő őket. Az ilyen módon felkutatott fadarabokat laboratóriumi körülmények között kiszárították, hogy megóvják a rohadástól és megőrizzék különleges, az évezredek során kialakult fekete színüket, amely tökéletesen passzol a Bacalar belsejéhez.
Ha az ezeréves fa még nem lenne elég, a Bacalar fényezését tekintve sem lesz hétköznapi. Az autót hagyományos festék helyett ugyanis speciális rizsporral fogják színezni, amely amellett, hogy különleges csillogással rendelkezik, még környezetbarát is.
715 millió és mégis messze nem a legdrágább autó
A Bentley a Bacalar modellel tervezi felvenni a versenyt az olyan gyártókkal, mint a Bugatti vagy az Aston Martin. Ezek ugyanis a hagyományos tömeggyártás mellet, a felső tízezernek kínálnak egyedi tervezésű, és nem utolsósorban szuperlimitált autókülönlegességeket. A világon az eddigi legdrágább autó például éppen egy Bugatti La Voiture Noire volt, amit nem kevesebb, mint 12,5 millió dollárért vásárolt meg egy üzletember. Ezek után a Bacalar már nem is tűnik olyan drágának. Pozitív ellenpélda, hogy nem minden autógyár a profitra hajt: a Lexus eddigi legdrágább autóját, amelyből mindössze egyetlen példány került legyárátsra, például jótékony célra árverezték el.
Forrás: CNN, Bentley