A biztonság elsődleges

sárga1.5 tsi golf

A Golf egyik legnagyobb újításának egy fáradt napon vesszük igazán hasznát. A Travel Assist funkció bekapcsolásának köszönhetően az autó nem csupán a sebességet és a sávot képes tartani, de magától ügyel a megfelelő követési távolság fenntartására. Nálam ugyan ez a funkció kikapcsolt állapotban volt, mégis bizonyos időközönként hangos pityegéssel jelzett, hogy a funkció nem érhető el. A személyes biztonságunk érdekében továbbá opcionálisan elérhető még a Proaktív utasvédelmi rendszer, amely egy várható ütközés esetében automatikusan bezár minden ablakot, és a biztonsági öveket is megfeszíti. Hatalmas piros pont egyébként a Volkswagennek, amiért szinte minden biztonsági funkció az alap felszereltség részét képzi. Így a sávtartó asszisztens, a gyalogos és kerékpáros felismerés, valamint a fáradtság érzékelő szenzor is alaptartozéknak minősül.

vw golf belső

Új autók esetében szinte már elvárt a parkoló radar megléte, ami a Golf esetében tökéletesen működött, erre nem is lehet panaszom. Arra azonban már igen, hogy egy ilyen kategóriájú autóhoz, amely a modern és digitális irányzatot képviseli, nem jár a tolató kamera. Mindannak ellenére, hogy szeretek önállóan parkolni, eléggé hiányzott a kamera képe, mivel a hátsó ablakon nehezen láttam ki. Említést érdemel még az opcionálisan kérhető Car2x funkció, amelynek segítségével az autó egy 800 méter sugarú körben képes kommunikálni a hasonló rendszerrel működő autókkal. Így valós idejű információkat tudnak megosztani egymással.

A mild-hibrid ereje

Az általam tesztelt 1.5 eTSI Golf a maga 150 lóerejével kellemes vezetési élményt nyújtott. Ehhez minden bizonnyal hozzájárult a négyhengeres benzinmotor, lágy hibrid hajtásláncával is. A 250 Nm nyomatékkal rendelkező Golfot automatikus vitorlázás funkcióval is ellátták, így sokkal kedvezőbb fogyasztást is elérhetünk. A gyártó által megadott adatok alapján átlag 4,7 literes fogyasztásra képes az autó. Ezzel szemben én a legjobb esetben is 6,8-7,6 litert tudtam produkálni. Hozzáteszem, ebben főként autóút és autópálya volt, városi közlekedés szinte alig.

sárga 1.5 ts golf női vezetővel

A kedvező fogyasztáshoz hozzájárult az autóban található 48 voltos lítium-ion akkumulátor, amelyet lassításkor táplál vissza a villanymotor. A teszt során érdekes volt megtapasztalni, hogy mikor fékezi az autót a generátor, és mikor a hagyományos fékrendszer. A pár napos teszt alatt leginkább a finom fékezést alkalmaztam, hogy minél több energiát nyerjek vissza. A bőrborítású kormány megfelelő visszajelzést ad az útról, és fordulékonysága is remekül jött a kanyargós utakon. Az autó kívül belül egyaránt csendes. A futómű azonban számos visszajelzést ad az út minőségéről, de számomra a Golf-ok mindig is ilyenek voltak.

Ennyibe kerül a Golf legújabb változata

Benzines változatban válogathatunk 96, 110, 130, 150 lóerős változatból, míg dízelmotorral 115, 150 lóerős típus érhető el. Az új Golf induló ára Life felszereltséggel 7 803 430 forint, Style verzióban 8 991 510 forint. Az általunk tesztelt, 8,5 másodperc alatt 0-ról 100-ra gyorsuló 1.5 eTSI Golf pedig kicsivel több, mint 10 000 000 millió forintba kerül.

1
2
3
4