Futurisztikus belsőt kapott a Golf legújabb változata
A modernebb külső után számomra egyértelmű volt, hogy belül is valami hasonló újdonságokkal fogok találkozni. A sejtésem helytálló volt, de nem egy-két újdonság várt rám, hanem egy teljesen új Golf. Egy olyan futurisztikus valóságba csöppentem, amit elsőre nem is tudtam elhinni. Az 1.5 eTSI Golf ugyanis semmiben nem hasonlít elődjéhez. A hagyományos gomboknak például egyszer s mindenkorra búcsút intett a Volkswagen. Mindent a kifejezetten érzékeny érintőképernyős paneleken tudunk vezérelni. Hiányzott is a Start/Stop funkció gomb, helyette csupán a menüben tudtam ki-bekapcsolni. Ugyanilyen hiányosság számomra a hőmérséklet-, és hangerőszabályzó gombok, amelyek sem a középkonzolon, sem a kormányon nem találhatóak meg. Helyette a menüben, ujj csúszkálással tudjuk őket állítani.
A futurisztikus belsőre ráerősít a vezető előtt található, szinte mindent kijelző 10 hüvelykes digitális műszerfal is, amely mellett a középkonzolon elhelyezkedő 8,25 – felár ellenében 10,25 – hüvelykes monitor fedezhető fel, kifejezetten részlet gazdag menüjével. Kezelhetősége hasonlít az okos telefonokéhoz, de tanulni kell, mit merre találunk. Az infografikák azonban segítenek értelmezni a beállításokat. Gesztus-, és hangvezérléssel is tudunk néhány funkciót (rádió, klíma, navigáció) irányítani. Sajnos ezt egyelőre anyanyelvünkön nem tehetjük meg, de cserébe angolul egészen jól működik.
Hatalmas meglepetés volt számomra, hogy az általunk tesztelt 1.5 eTSI Golf-ban elérhető volt a Head-up Display, vagyis a vezető előtt a szélvédőre kivetített információk. Eddig még nem volt szerencsém ilyen megoldással találkozni. Az első pár napban, őszinte leszek, zavaró volt, mert balra kanyarodásnál sajnos kitakart néhány részletet. Éjszaka, szembejövő autó mellett viszont kitűnően megjelenítette az általam beállított információt.
A 1.5 eTSI Golf váltója mérföldkő a széria életében
Az utastér tágas, hátul is kényelmesen elfértek az utasok, akiknek kifejezetten elnyerte tetszését a három zónás klíma, hiszen így hátul is állítani tudtuk a hőmérsékletet. További örömforrás volt a hangulatvilágítás megválasztása, melyet 32 színárnyalatban módosíthatunk.
A vezető ülés motorosan, összesen 14 irányban állítható, kifejezetten kényelmes, és masszírozásra is képes. További plusz pont, hogy a motor leállításánál az ülés automatikusan hátrébb húzódik, ezzel is megkönnyítve a kiszállást. A Golf legújabb változata megfelelő méretű csomagtérrel rendelkezik a maga 380 literével. Ám az ülések döntésével ennél sokkal nagyobb teret nyerhetünk, egészen pontosan 1237 litert.
Tesztautónkat 7 fokozatú DSG váltóval vettük át, amely Shift by Wire rendszerrel működött, így a Golf egy újabb mérföldkövet tett le a széria történetében. Az apró, pöccinthető váltókar mégsem volt számomra újdonság, mivel egy korábbi tesztünkben (Opel Grandland) már megismertem és persze meg is szerettem az effajta automata váltót.
A Golf legújabb változata hatalmas piros pontot kapott tőlünk, lapozz, és kiderül,hogy miért.