A megfelelő vezetői magatartás alap kellene, hogy legyen, ha a volán mögé ülünk. Sokan nem veszik komolyan, pedig nagyon fontos lenne, hogy beépítsük a közlekedési szokásainkba a jó vezetői gyakorlatokat. Rengeteg a szabály, de megéri betartani őket saját magunk és a többi autós érdekében is. Íme, kilenc tény, ami a jó vezetői magatartás alapja. Ezt se hagyd ki: Minden, amit a téli gumicseréről tudnod kell egy helyen
1: Folyamatosan figyeljük a forgalmat és vegyül fel a ritmusát: ellenőrizzük gyakran a visszapillantó tükröket, és próbáljuk meg felmérni a többi autóvezető várható manővereit. Mindig rendszerben gondolkodjunk!
2: Időben jelezzük a manővereket: időben jelezzük a többi vezetőnek, mikor szeretnénk kanyarodni vagy sávot váltani, hogy ennek megfelelően tudjanak reagálni.
3: Ne blokkoljuk a kereszteződéseket: mindig hagyjuk szabadon a kereszteződéseket arra az esetre, ha a jelzőlámpa pirosra vált. Inkább álljunk meg a zöldnél is, ha úgy ítéljük meg, beragadhatunk a kereszteződésbe. A jó vezetői magatartás egyik alapja, hogy körültekintően, átgondoltan vezetünk.
4: Figyeljünk a jelzőlámpák fázisaira: ha a lámpa sárgára vált, és még elegendő hely van a biztonságos fékezéshez, akkor álljunk meg. Ha áthajtunk rajta csak azért, hogy egy-két percet nyerjünk, azzal veszélyeztethetjük a gyalogosokat, kerékpárosokat, motorosokat és a többi autóst.
5: Engedjük be magunk elé a többi járművet: ne felejtsük el, hogy velünk is bármikor előfordulhat, hogy be kell sorolnunk egy sávba, ezért legyünk előzékenyek. A cipzár elv nagyon hasznos, csak sokan szeretik elfelejteni.
Kattints tovább, a cikk a következő oldalon folytatódik. Mutatunk még négy szabályt, ami a megfelelő vezetői magatartás alapja.
Ezt a négy szabályt se felejtsd el
6: Tartsunk elegendő távolságot az előttünk haladó járműtől: tartsuk be a KRESZ által előírt biztonságos követési távolságot, hogy hirtelen fékezés esetén is legyen legalább 2-4 másodpercünk reagálni. A felfestett útburkolati jelek segítségével könnyen kiszámíthatjuk ezt a távolságot. Sávváltásnál is figyeljünk rá, hogy ne csökkentsük veszélyes mértékben a mellettünk lévő sávban haladó autós féktávolságát.
7: Tartsuk be a sebességkorlátozásokat a lakóövezetekben: ezeken a területeken kiemelten fontos a lakók nyugalma ezért is tilos a száguldozás. Sőt, akár gyerekek is játszhatnak az út közelében, és hirtelen kiszaladhatnak az útra anélkül, hogy észrevennék az elhaladó járműveket. A lakóövezetekben különösen oda kell figyelnünk rájuk.
8: Legyünk türelmesek az idős, a fogyatékkal élő vagy a műszaki hibás autót vezetőkkel és a tanulókkal: tartsunk nagyobb követési távolságot tőlük és legyünk elnézőek, hiszen előfordulhat, hogy lassabban tudnak haladni vagy bizonyos helyzetekre reagálni.
9: Könnyítsük meg a vészhelyzeti és betegszállító járművek gyors haladását: a KRESZ egyértelműen kiköti, hogy a megkülönböztető jelzéseket – villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést – használó gépjármű részére mindenkinek és minden helyzetben elsőbbséget kell adni, valamint akadálytalan továbbhaladását – félrehúzódással és szükség esetén megállással – lehetővé kell tenni. Ezt mindig tartsuk észben, soha ne akadályozzuk a megkülönböztető jelzést használó járműveket.
Természetesen feltételezzük, hogy a sebességhatárokat pedig mindenki a KRESZ szabályainak megfelelően betartja. A megfelelő vezetői magatartás szabályait a flottakezelésben piacvezető Leaseplan gyűjtötte egy csokorba.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: