új Honda Civic e:HEV hibrid

A vadonatúj Honda Civic tervezésekor arra figyeltek a japán vállalat mérnökei, hogy az e:HEV rendszer, a kormánymű és a futómű biztosítsa a maximális vezetési élményt, a dinamikát és visszajelzést a vezető számára. Az eredmény nem más, mint egy igazán hatékony és környezetbarát autó, melynek a vezetési élménye kimagasló.
Ráadásul a 2022 őszén forgalomba kerülő, 11. generációs Civic érkezésével megvalósult a Honda egyik legfontosabb célkitűzése is: a márka minden főbb európai modellje, így a CR-V, a HR-V, a Jazz és a Jazz Crosstar képes elektromos üzemmódban is haladni, nem beszélve a tisztán elektromos Honda e-ről.

A legmodernebb hajtáslánccal érkezik

Bárhogy is, a Civicben az ultramodern, díjnyertes e:HEV hajtáslánc legmodernebb változata dolgozik. Nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorcsomagja és két kompakt méretű, erőteljes villanymotorja újonnan fejlesztett, kétliteres, Atkinson-ciklusú, benzines motorral dolgozik együtt, amelyet többek között 41%-os, egyedülállóan magas termikus hatásfok, közvetlen befecskendezés, megnövelt forgatónyomaték és minden eddiginél gyorsabb, illetve hatékonyabb égési folyamat különböztet meg a hagyományos erőforrásoktól.

Honda Civic 2022

Persze a kifinomult, jövőbe mutató műszaki megoldások sora itt nem ér véget, az alacsony üzemi hőmérsékletű katalizátor és az átdolgozott szívócsatorna ugyancsak hozzájárul az alacsony, mindössze 4,7 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztáshoz és a rendkívüli teljesítményhez, miként e fejlesztéseknek tudható be a WLTP szabvány szerint mért, csupán 108 g/km-es CO2-kibocsátás is. Így a fejlesztés eredményeként a csúcsteljesítmény 183 LE (135 kW), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm, tehát a vadonatúj Civic igazán a „vezetők autója” a kompaktok kategóriájában (C-szegmens).

Maximális térkihasználás

A kiváló hatékonyság és az optimális energiafelhasználás érdekében számos innovációt alkalmaztak a Honda szakemberei. Ilyen például a korábbinál 23 mm-rel alacsonyabb és 1 kg-mal könnyebb, ámde 72 cellával többet felsorakoztató Intelligens Energiatároló Egység (IPU), melynek további sajátossága, hogy az e:HEV-hajtáslánchoz társított IPU egységek közül az eddigi legnagyobb. Hogy ne vegyen el teret az utasoktól, egyszersmind maximális legyen a helykihasználás, a hátsó ülések alá szerelték be, míg az – elődeinél rövidebb töltési időt és 12%-kal nagyobb energialeadást szavatoló – Teljesítményszabályozó Egység (PCU) a motorháztető alatt bújik meg.

Honda Civic

Maga a hajtáslánc észrevétlenül és automatikusan kapcsol az elektromos (Electric Drive), a hibrid (Hybrid Drive) és a belső égésű (Engine Drive) üzemmódok  között, a vezetőnek csupán élveznie kell az autózást. Az erőforrás, a kormánymű és a műszeregység működését egyaránt szabályozó hajtásüzemmódokról (Eco, Normal, Sport és az új Egyéni (Individual)) viszont maga a sofőr dönthet, így mindig kedvének, illetve az aktuális helyzetnek megfelelően állíthatja be a karakterisztikát.

A további újításokért lapozz a következő oldalra!

1
2