A Bulli története egy valódi időutazás
Az 1950-es évről a ma embereinek vagy nincsenek emlékei, vagy csak kevés olyan, amelyek 70 évvel ezelőttre nyúlik vissza. A zene segít áthidalni az évtizedek közötti távolságokat. 70 évvel ezelőtt Bing Crosby volt zenei szupersztár; a „Fehér karácsony” című dala azóta is minden idők legtöbbet eladott dalának számít. A Volkswagen akkoriban csak egy induló vállalkozás volt legújabb termékével, a Transporterrel. A motor és a sebességváltó a Bogárból származott; a karosszéria, beleértve a megerősített alaplemezt, viszont már új fejlesztés volt. A maximális hasznos teher elérte a 750 kg-ot, ami már méltó volt a „gazdasági csoda” megjelölésre. Az autóba az oldalsó ajtókon, vagy később az utas oldalon lévő opcionális tolóajtón keresztül lehet bejutni. A T1-et furgonként, ablakokkal rendelkező utasszállító járműként és nyolcüléses minibuszként indították útra.
Samba busz, pick up és lakóautó lett belőle
A még ennél is legendásabb Bulli 1951-ben jött: ez volt a „Micro Bus De Luxe” – amelyet nem hivatalosan „Samba busznak” hívtak – ez már körbefutó ablakokkal, egyedi tetőablakokkal és összecsukható napfénytetővel jelent meg a piacon. Egy évvel később megjelent a pick-up változat, az ’50-es évek kisteherautója. Ebből a sorozatból gyorsan felbukkantak a különböző karosszéria változatok is. A Westfalia a kemping változattal járult ehhez hozzá: egy olyan modullal, amelynek köszönhetően ez a gépkocsi lett az első kompakt lakóautó.
1956-ban a termelést áthelyezték a hannoveri új üzembe, hogy jobban ki tudják elégíteni a jármű iránt folyamatosan növekvő igényeket, illetve 1957-től kezdődően már Brazíliában is gyártották. Utódja 1967-ben történt piaci megjelenéséig megközelítőleg 1,9 millióan vásárolták meg az osztott szélvédővel és jól megkülönböztető orrával rendelkező Transportert, és ezzel a gépkocsi világméretű sikerré vált.