Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – állítja az EY (Ernst & Young Global Limited) nemzetközi elemzése. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Az elektomobilitásé a jövő
Az elektromos és a tölthető, úgynevezett plug-in hibrid járművek értékesítése Európában, az Egyesült Államokban és Kínában is a korábban vártnál három évvel hamarabb fogja megelőzni az összes többi motortípus forgalmát – állítják az elemzők. Az adatok az EY mesterséges intelligenciával támogatott eszközének számításain alapulnak, amely 2050-ig nyújt kitekintést a gépjárművek regisztrációjára. A legfrissebb előrejelzések szerint az elektromos és plug-in hibrid autók eladásai a kontinensünkön 2027-re, az USA-ban és az ázsiai országban pedig 2032-re haladják meg más járművek értékesítési számait.
Küszöbön a forradalom
„Az elmúlt időszak pénzügyi és energetikai kihívásai ellenére is folytatódik az elektromos járművek forradalma, még ha várhatóan eltérő sebességgel terjednek el Nyugat- és Kelet-Európában. Ennek megfelelően a hazai forgalmazóknak és kereskedőknek is érdemes minél előbb felkészülni a korszakváltásra, akár külső szakértő bevonásával is, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a piacon – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. „A villanyautók kisebb szervízigénye miatt a kereskedők hosszabb távon alacsonyabb bevételekkel számolhatnak, ami az inflációval együtt tovább emelheti az új járművek árát. Emiatt a szektornak számos országban szüksége lehet állami támogatásra ahhoz, hogy megtartsák a lendületet vagy felgyorsítsák az elektromos autók elterjedését” – tette hozzá.
2040-re a belső égésű autók forgalma a globális eladások kevesebb mint 1 százalékára csökkenhet
Európában a járműeladások már visszaesőben vannak. Az elemzés szerint az átállás is nehézségekbe ütközhet, ha az energiaválság nem oldódik meg. Kínában 2032-re az elektromos és plug-in hibrid autók uralják majd a piacot, ám az öntöltős hibrid modellek egészen 2050-ig megőrizhetik részesedésüket. A kutatás alapján 2040-re a belső égésű autók forgalma a globális eladások kevesebb mint 1 százalékára csökkenhet.
A kutatásról
Az EY autóipari elemzőinek fejlesztése (a Mobility Lens Forecaster) a mesterséges intelligencia segítségével elemzi a mobilitás iránti keresletet és kínálatot befolyásoló tényezőket, többek között a fogyasztói magatartást, a szabályozási trendeket, a technológiai fejlődést és a gyártók bejelentett stratégiáit tükröző változókat. A modellt rendszeresen frissítik új piaci inputokkal, beleértve az ellátási zavarokat és az elérhető technológiákat. A modell kiigazítja számításait, ahogy előrejelzéseit összevetik a tényleges eredményekkel, és hibáiból tanulva egyre okosabbá és pontosabbá válik. További részletek angol nyelven: https://www.ey.com/en_gl/news/2023/01/electric-vehicles-continue-charge-toward-sales-dominance-ey-analysis
Ez is érdekelhet: